Emesal: Ĉu la plej antikva planlingvo?
Fabian Eugen
2017-08-14 05:05:17 UTC
Raw Message
Mi citas el Monato:

"Emesal: ĉu la plej antikva planlingvo?

Artefaritaj lingvoj estas multenombraj. La lingvo internacia Esperanto estis ĝis nun laŭdire la plej uzata kaj sukcesa. Ĝenerale la plej konataj estas ĉefe tiuj, kiuj venas de la eŭropaj kulturoj: ĝuste ĉi tio estas la temo de la libro La ricerca della lingua perfetta nella cultura europea (La serĉado de la perfekta lingvo en la eŭropa kulturo), verkita de la italo Umberto Eco. Sed ekzistas iu lingvo, kiu ŝajne estis mem artefarita kaj kiu, se tio estus fine konfirmita, estus difinita la plej malnova inter ĉiuj planlingvoj. Ĝia nomo? Emesal.
Temas pri dialekto inventita en la lando Sumero, en la nuna suda Irako, verŝajne en la tria jarmilo antaŭ nia erao. En ĉi tiu artikolo oni proponos, unue, resumon pri la sumeranoj kaj ilia lingvo kaj, due, prezenton pri la sumera dialekto Emesal."

http://www.monato.net/2014/011245.php
-------------
Eugenio
Nadaou
2017-08-21 16:39:10 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
[...]
L'Esperanto, memiya komplikada, mi kredo, avas sukseso dop la Volapüko, yer Schleyer fazas ino eruro per voluntajo de justisyo : fazar ina lingo newtra pa la poblo de la tota mundo ke vulo parlar internasiune fazo-lo kanti lingi oksidentala.

Dunko l'Esperanto prendas bistro tuta la parlanti de Volapük.
La newtaleso esto en la strukturo de la lingo.
Fabian Eugen
2017-08-21 19:52:12 UTC
Raw Message
Post by Nadaou
Post by Fabian Eugen
[...]
Mi lernis la bazojn de Esperanto el la revuo "Nuntempa Bulgario". Tiu revuo ne parolis pri gramatiko. Mia lernado estis kiel ĝuenda divenludo. Se Esperanto estas malfacila, kiel mi povis lerni ĝiajn gramatikajn bazojn sen lernolibro? se la neŭtraleco de la vortostoko estus tiel grava, Lidepla estus jam delonge la venkinto inter la planlingvoj. Mi imagas ke vi neniam aŭdis pri ĝi:

Nadaou
2017-08-28 18:29:32 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
Post by Nadaou
Post by Fabian Eugen
[...]
http://youtu.be/PFl9XXVFjH0
Me skrivas la kontraryo, ke la newtraleso de la vorti nu esto impurtanta, al kuntraryo. La vorti oksidentala esto internasiuna in fakto.
Me dizas ke la newtraleso esto en la gramatiko de la lingi kumo l'Esperanto e l'altra lingi pwi veno de lu.
Fabian Eugen
2017-09-18 12:04:37 UTC
Raw Message
Post by Nadaou
Post by Fabian Eugen
Post by Nadaou
Post by Fabian Eugen
[...]
Kian lingvon vi uzas Nadaou? Mi komprenas vin parte, sed ne tute. La neŭtralecon de la vortostoko estas preskaŭ neeble realigi. Ni estas tro malsamaj eĉ en Eŭropo,eĉ neparolante pri la resto de la mondo. La Esperanta vortostoko estas pli komprenebla por latinidanoj, sed ĉi tie ekzistas ankaŭ finnoj, estoj, lettoj, litvanoj, hungaroj, ĉeĥoj, slovakoj, slovenoj, kroatoj, serboj, bulgaroj, rusoj, germanoj ktp. ktp. Estas preskaŭ neeble kontentigi ĉiujn. Tio validas ankaŭ por la gramatiko. Tio min memorigas al anekdoto en kiu diversaj bestoj tiras ĉaron. Ĉiuj volas tiri ĝin al sia vivteritorio. Kaj la ĉaro restas senmova... La laboron kiun faris Zamenhof ne estis eble fari pli bone. Evidente niaj vidpunktoj ĉi tie estas malsamaj: https://www.facebook.com/EsperantoInstituto/photos/a.184737078381622.1073741829.184506935071303/383219858533342/

Eugenio