kiel vi malkovris Esperanton?
Mireille Corobu
2005-01-05 21:02:11 UTC
Raw Message
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Dominique Couturier
2005-01-06 00:11:14 UTC
Raw Message
On Wed, 5 Jan 2005 22:02:11 +0100, "Mireille Corobu"
Post by Mireille Corobu
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Mi jam delonge sciis, ke gxi ekzistas. Sed mi konis nur la nomon.
Unafoje, mi legis artikolon en porina gazeto, kiun mia patrino abonis
(tiam mi agxis proksimume 35 jarojn kaj mia patrino 65)
Mi skribis al UFE por peti informaciojn, pagis por perkoresponda
komenca kurso kaj posxvortareto, sed mi neniam resendis la taskojn.

Post unu au du jaroj, mi partoprenis specialan porasocian foiron, kiel
volontulino, por asocio informante pri mamnutrado. La budo apud mia
estis budo de esperanto-asocio.
Izabela Martinez kvazau trudis min acxeti la libron de metodo
"Assimil", dirante: "Vi acxetos certe la kasedojn poste, cxar vi
vidos, post tralegado de nur kelkaj lecionoj, vi komprenos ke via scio
de la angla kaj de la itala tre multe helpos vin antaueniri rapide!"

Sxi pravis. Post 6 monatoj, mi kapablis legi librojn, komprenis
konversacion kaj ankau paroli, ecx se ne plene senerare...

De tiam mi komencis informadi cxirkau mi kaj neniam haltis.
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Fakte mi lernadis gxin, pensante ke gxi neniam utilos al mi, sed, cxar
mi opiniis, ke la ideo estas tre bona, mi lernadis gxin [ __por
antauenigi gxin__], por ke unu plia homo parolu gxin en la mondo.

Poste, mi travivis la sperton , ke mi ja uzis la lingvon...

Nun mi opinias, ke gxi pli kaj pli utilos al mi kaj utilu al aliaj
homoj en la mondo
Paul Ebermann
2005-01-06 00:16:47 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mi malkovris gxin per kampanjo de la Germana Esperanto-Junularo
por varbi novajn (senkostajn) membrojn [1].

Kunstudantino[5] de mi kolektis subskribojn sur folio,
kie eblis ankaux enmeti peton pri informpaketo. Mi
estis jam iom interesitaj, babilis iom kun sxi pri
tio, enskribis mian nomon en la listo, kaj faris krucon
pri "informpakajxo". Poste mi denove forgesis.

Tio estis en junio aux julio de 2001.

La 27an de decembro 2001 alvenis letero de la Germana
Esperanto-Junularo, sur kiu gluis 30 posxtmarkoj [3].
(La kunstudantino nur iom antaux kristnasko donis la
plenan liston al la oficejo por prilabori gxin ...)

Gxi enhavis kelkajn informfoliojn pri la lingvo, kaj
mi tuj entuziasmigxis, la sekvan tagon elsxutis kurson [4]
el la interreto kaj komencis lerni.

Du tagojn poste mi sendis retmesagxon en Esperanto
(mi uzis vortliston por cxiu dua vorto ...) al mia
kunstudantino (kiu ne tuj respondis, cxar sxi estis
en IS, pri kiu mi tiam nenion sciis).

Kelkajn tagojn poste mi (kiel kutima uzanto de uzreto jam
dum preskaux unu jaro) sercxi pri novajxgrupoj kun "esperanto",
trovis soc.culture.esperanto, legis iomete, kaj ekskribis -
mi kredas, ke mia unua mesagxo estis respondo al mesagxo de
Mireja :-)

Sxi kaj George Partlow tre helpis al mi en la sekvaj semajnoj
kaj kuragxigis min plulerni.

Kiam la universitato pludauxris (ja dum kristnasko kaj novjaro
estas ferioj), mia kunstudantino donis al mi yahoogroups-adreson
de la loka Berlina grupo BSE (Berlinaj Studentoj-Esperantistoj),
kie mi aligxis, kaj iom pli ol semajnon poste la unuan fojon iris
al la kunveno (kies ofteco jxus sxangxigxis de "cxiun-duan-semajnon"
al "cxiusemajne", kaj kiu ekde tiam renkontigxis en la oficejo de
GEJ, kiu hazarde estas en la sama urbo, kie mi logxis ...)

Tie mi la unuan fojon vere parolis esperante, kiu donis
al mi grandan motivigxon plulerni.

Laux mia takso mi post kvarona jaro (tri monatoj) miaj
kapabloj paroli kaj skribi esperante estis pli bona ol
en la angla - kiun mi lernis dum 9 jaroj (= 108 monatoj)
en la lernejo.
Samtempe mi preskaux tute mallernis la francan, kiun mi
dum 7 jaroj en la lernejo lernis.

Pri mia posta kariero vi povas legi en la retpagxaro de GEJ,
kie estas pagxoj pri kelkaj aktivuloj, inter alie mi:

http://www.esperanto.de/dej/aktivuloj/homoj/Paul.Ebermann

La 31an de decembro mi kandidatis kaj elektigxis kiel
estrarano de GEJ dum la jarcxefkunveno. (Tio ankoraux
ne trovigxas en la retpagxo, cxar mi unue devos kopii
la membrodatumbazon.)

Pauxlo

[1] Temas pri tio, ke en Germanio junulara asocio
bezonas certan kvanton da membroj - tiam 2000, nun 4000 -
por ricevi subvenciojn el la Federacia Infan- kaj
Junul-Plano [2]. Tial oni inventis senpagan (kaj senrajtan)
membrokategorion, kaj kolektis subskribojn por membrigi
plejeble multe da junuloj. Lastjare (2004) ni preterpasis
la limon de 4000.
[2] Aldone oni bezonas certan nombron da federacieraj
subasocioj - tiam 5, nun 7 - kiuj estas agnoskitaj kiel
"liberaj portantoj (?) de la junular-helpo". Tie nun
ankoraux kusxas problemo.
[3] Po 10 fenigoj - tuj antaux la enkonduko de la euxro
iu en la oficejo sxajne volis foruzi la malnovajn
posxtmarkojn ...
[4] Temis pri la "Kurso de Esperanto" el Brazilo.
Poste mi mem por GEJ (kaj laux ideo de la estraro) ekis
germanlingvan mentorprogramon por gxi ...
[5] La kunstudantino estas nun (fakte jam dum tri jaroj)
estrarano de GEJ pri internaciaj rilatoj. Eltrovu mem,
pri kiu temas ...
Raskolnikov
2005-01-07 17:36:59 UTC
Raw Message
Post by Paul Ebermann
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
[...]
Post by Paul Ebermann
Samtempe mi preskaux tute mallernis la francan, kiun mi
dum 7 jaroj en la lernejo lernis.
ha ha ha, ekzemplo de "flanka damagxo", kawzita de esperanto - jen por gxia
propedewtika valoro (aw simila vorto, mi nun ne povas kontroli) :-))
dominik
http://milenia.ifrance.com
+
Eugenio
2005-01-12 07:17:12 UTC
Raw Message
Post by Raskolnikov
Post by Paul Ebermann
[...]
Jes, Esperanto havas propedeutikan valoron sed ĝi ne povas doni al vi
tempon. Se la franca estas dekfoje pli malfacila ol Esperanto Mi bezonus
dekfoje pli da tempo ol kiom mi posedas, por povi perfektiĝi en la franca
lingvo. Mi malsame ol Paul, estas pensiulo. Tamen eĉ mi demandas min de kie
mi prenas tiom da tempo? Mi havas la francan televidkanalon Tele5. Se mi
rigardas ĝin duonhoron tage tio apenaŭ sufiĉas por resti eterna komencanto.
;o)

Sed ne ekzistas nur la franca lingvo. Oni devas sin dediĉi al la angla, al
la germana, al la rusa ktp. De kie oni prenas la tempon por ĉiutagaj
banalaĵoj kiel manĝi, dormi, puriĝi, moviĝi... ktp.? Qui ti voglio. ;o))
Post by Raskolnikov
dominik
http://milenia.ifrance.com
Eugenio
j***@yahoo.ca
2005-01-06 03:09:45 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Nu, kiel knabo mi tre ofte legis scienca-fikciajn romanojn, kaj unu
autoro, Harry Harrison, ofte menciis Esperanton, kaj ech foje uzis
Esperantan dialogon. Sed mi ne plu pensis pri ghin ghis 1997 kiam mi
trovis TTT-paghon "The Esperanto Hypercourse".
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mi chiam volis lerni lingvon al la nivelo de romano-legado. Kvankam mi
studis la hispanan dum tri jaroj kaj la germanan dum du jaroj, mi nur
povis legi simplajn frazojn en lernlibroj kaj sur shildoj. Sed nur post
monato de Esperanto mi povis legi "Gerda malaperis!" kaj post du
monatoj mi povis legi verajn romanojn. Kaj, kvankam estas nur mia
sperto, mi trovis ke, post la lernado de Esperanto, mi povis legi ambau
la hispanan kaj germanan pli bone ol antaue. Kaj poste kiam mi loghis
en Montrealo, mi devis studi la francan, kaj mia scio de Esperanto
amkorau helpis min.

Jonatan
Manuel M Campagna
2005-01-09 21:47:05 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
[...]
Post via observado, kio estas via hipotezo ?
Cxu vi jam planis esploron ?

Manvxelo
Matthias Peick
2005-01-06 07:57:54 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Estis antaŭ pli longa ol dudek jaroj, mi estis ĉiraŭ 15, kiam la kutimaj
lingvoj (angla, latina) malĝojigas min. Sekve mi pensis, ke la vivo devus
esti pli simpla, se ekzistas simpla mondlingvo. Do mi komencis konstrui
kelkajn lingojn.

Por konstrui bonan lingvon, mi legis multe pri aliajn naturajn lingvojn kiel
ĉina, araba, rusa, hispana ktp. Dum tio mi ankaŭ trovis la libron "Mia amata
Esperanto". La titolon mi tuj povis kompreni, do mi prunteprenis la libron
kaj mi ŝategis ĝin.

Mi neniam ree konstruis lingvon :-))
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Unue ĝi plezurigas. Due mi kredas pri la neceseco de mondlingvo. Trie mi konas
(parte) kelkajn lingvojn, naturajn kaj kreitajn, kaj mi neniam trovis ion,
kio havas tiel multo da ena logiko. La ekzaktebleco, la vortkreadebleco estas
bonegaj. Tio estas simpla belega.
--
Es bedarf also keiner moralischen Wertung, dass das Wort "Experte" heute
hauptsächlich Leute meint, die in den Medien verantwortungsfrei jede
(http://www.heise.de/tp/r4/artikel/18/18979/1.html)
Jerzy Walaszek
2005-01-06 08:13:08 UTC
Raw Message
Salutata estu kara kaj simpatia Mireille !
Permesu kontentigi vian scivolemon pri mia malkovro de Esperanto des pli, ke
kauxzis gxin ( inter alie) mia sensukcesa kvinjara studado de franca,
germana kaj latina lingvoj
Traleginte afisxon pri duonjara kurso de lingvo internacia Esperanto, mi
estis suficxe determinita por gxin partopreni. Post unu jaro mi jam kapablis
legi sciencan literaturon kaj ankaux mi utiligis okazon partopreni en
pedagogia seminario por plialtigi mian lingvonivelon .
Kial mi lernadis la lingvon ?
Kredu, ke nur por intelekta kontentigo kaj por komparo, kiom pli perfekte mi
konas Esperanton ol aliajn naciajn lingvojn. Vera esperantisto mi farigxis
multajn jarojn pli poste.
Supozante renkonti Vin en Bulonjo cxijare - kore salutas - Antonio
J.Walaszek el Pollando.
Mireja
Mireille Corobu
2005-01-11 14:37:54 UTC
Raw Message
Post by Jerzy Walaszek
[...]
Dankon por tiu cxi tre agrabla respondo al kiu mi ne respondis tuje
kvankam mi tre atentis gxin.
Mia malfrueco por la respondo devenas de familiaj okupoj cxar ni ricevis
la viziton de mia frato dum kelkaj tagoj.
Cxiuj miaj pensoj iros en Bulonjo dum Pasko 2005, kun flankaj pensoj al
la Bulonja kongreso en 1905 kompreneble.
Felicxe mi konas personojn kiuj cxeestos do povos rakonti cxar mi mem ne
povos partopreni:-/
En 2002-2003-2004 mi zorgis por trovi tauxgan lokon por la patrino kiu
suferas la Alzheimer malsanon, jam ni finfine trovis solvon sed nun mi
devas zorgi pri mia frato kies familio konsistas nur el liaj du
fratrinoj (kaj ties gefiloj+edzoj) kaj nia patrino.
Estas li kiu vartis la patrinon dum tri jaroj en sxia hejmo do por li
estis kaj restadas fresxa sxoko pro lia komprenebla vivsxangxo, li tre
bezonas nin dum kelke da tempo kaj ne cxiam estas facile antauxvidi kiam
li bezonas spiri apud ni iom da fresxa aero...
Des pli ke li decidis cxesigi sian fumadon lastauxguste...li sukcesis
sed nun vivas malfacilan transiran periodon.
Tiuj kiuj jam multe fumis kaj sukcesis cxesigi tion scias pri kio mi
parolas :)
Bonsxance mi neniam fumis, same por mia edzo kaj niaj gefiloj.
Pardonu ke mi parolas pri cxi tiaj personaj aferoj sed mi estas tia...ke
ne la lango tro parolas sed la fingroj tro klavas kiam mi venas cxi
tien.
Kiel plezure estus al mi renkonti Esperantistojn en Bulonjo, la tiom
sxargxata de Esperanta historio, jarcenton post la unua kongreso inter
esperantistoj! Espereble ke iuj rakontos cxi tie aux donos adresojn por
ke oni defore povus partopreni la renkontigxon.
En la vivo oni devas fari elektojn: ja mia familio havas la prioritaton.
Mireja kore salutas el tute griza kaj pluva kaj venta Bretonio, tamen
kie oni sentas kelkajn printempajn tremojn:
Lastmardon mi trovis la unuan vinkon de la jaro 2005! gxi estis tute
sola sed gxi estas por mi "la unua 2005-a".
Baldaux mi enretigos gxin kiel mi faris cxiujare sur la pagxo
www.isuisse.com/photo2
Mireja
Mireille Corobu
2016-11-13 21:04:43 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
[...]
[...]
Kompreneble pasis preskaŭ 12 jaroj depost kiam mi estis skribanta la suprajn vortojn do multaj tiamaj ligiloj de mi donitaj ne plu funkcias. De kelkaj jaroj mi posedas propran TTT-ejon ĉe "corobu.com".
Tamen estis al mi surprize relegi ĉi fadenon do mi dankas Eugenion.
Tio de mi skribita "En la vivo oni devas fari elektojn: ja mia familio havas la prioritaton." pli kaj pli validas do ne scias mi ĉu mi trovos sufiĉe da tempo por reveni ĉi tien.
Fartu bone ĉiuj legantoj!
Mireja
Mireille Corobu
2005-01-06 10:11:59 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Mi ne estas certa pri la unuan fojon kiam mi vidis ion pri la lingvo
Esperanto cxar mia memoro pri la unuaj universitataj studjaroj
(1964/65/66?) en la tiama konstruata fakultato por sciencoj en Beaulieu,
Rennes, konservis nur la plej markindajn travivajxojn, tamen mi pensas
ke mi vidis (inter amaso da aliaj) afisxon pri Esperanto en la enirejo.
Tiam mi jam havis intereson por pedagogio (multe pli ol por matematiko)
cxar mi deziris instrui matematikon: tiutempe mi bone memoras ke mi
esploris pri kelkaj (tiamaj) modernaj pedagogiaj metodoj (Freinet,
Montessori...), mi havis malmulte da intereso por la lingvoj sed multe
da intereso por cxio rilatanta al komunikado inter la homoj kaj
pedagogio estis por mi kvazaux ringo en la cxeno de la komunikado.
Probable mi kunligis iel Esperanton kaj pli facilan homan
interkomunikadon, kiel scii?
Mi agxis 20 kelkajn. Poste mi tute forgesis Esperanton gxis tago kiam mi
instruis matematikon cxe 14/15 jaragxuloj mi repensis pri Esperanto ( en
78/79/80?). Tiam ne ekzistis Interreto, probable mi legis en revuo pri
Esperanto cxar mi memoras esti skribanta por scii kiel mi povus lerni la
lingvon. La kursoj okazis for de mia hejmo en alia departemento do mi ne
plu pensis pri Esperanto.
Septembre 1997 mi decidis promeni inter la budoj kiuj cxiujare
reprezentis la lokajn asociojn de nia urbeto: jam mia edzo anis iun,
tiun de la fisxkaptado en riveroj kaj mia filino alian, tiun de la
"licea katolika laikejo" (loko kie la katolikaj liceanoj de la
nekonfesia liceo povis renkontigxi ekster la lerneja horaro), mi anis
neniun sed komencis pripensi mian emeritigxon (en 2000). Hazarde la budo
najbara de tiu de la filino estis la budo por Esperanto. Kia surprizo!
kia gxojo! Tiel mi eklernis la lingvon, rapide progresis pro granda
motivaro mia, grandparte danke al la komputilo kiun mi malkovris
samtempe. La loka grupeto en nia urbeto pligrandigxis, dum jaroj mi
akceptis gvidi la kursojn por progresantoj kaj kiam mi opiniis ke ili
estis memstaraj kaj kapablaj trovi mem sian vojon en Esperantio mi
malakceptis dauxrigi la kursojn: do cxijare mi cxesis la kursojn por
progresantoj. Nun oni kunvenas kun granda plezuro de tempo al tempo por
babili en la lingvo.
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mi deziris lerni Esperanton delonge, unue scivoleme sed kiam mi komencis
malkovri tiun interesan lingvon kaj observis ke mi kapablis gxin
memorigi sen peno (ecx ne juna: mi estis 52/53 j.a kiam mi eklernis) mi
ne havis motivojn por ne lernadi gxin.
Mi ne emas varbi por Esperanto sed mi cxiam pretas helpi tiujn kiuj
deziras lerni la lingvon.
Ofte mi eraras misuzante la akuzativon.
Sincere kaj kore
Mireja
Rafi
2005-01-06 12:10:08 UTC
Raw Message
"Mireille Corobu" <***@hotmail.com> a �crit dans le message de news:***@individual.net...
| Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
| 1- kiel vi malkovris Esperanton?
| 2- kial vi lernadis la lingvon?
| Mireja

1. Mi de chiam sciis pri la ekzisto de esperanto (bona enciklopedio
helpas).
2. Per libro kaj kasedo kun korektado de samideano (perkoresponda
kurso).
Marek Migurski
2005-01-06 13:01:38 UTC
Raw Message
Bonan tagon Sinjorino Mireja, kaj Felicxan Novan Jaron.
Mi estas jam pli ol 71 jara.
1. Mi malkovris Esperanton, kiam mi estis 16 jara, an la 1955-a jaro. Mi
ofte vizitis mian avinon, kaj trarigardante la librojn de miaj onkloj, mi
malkovris unu el unuaj eldonoj de la lernolibre de Dr. Esperanto. Tiam mi
komencis lerni E-on unuan fojon.
Poste, mi partoprenis la kurson kiam mi kvaran jaron studis en Silezia
Politekniko (versxajne en 1958 ol 59 jaro.
2. Lastan fojon mi komencis lerni E-on en 1987-a jaro, partopreninte
korespondan kurson. Mi finis tri gradojn de tiuj kursoj. Kaj pli gxuste mi
lernadas gxis nun. Mi multe tradukas.

Elkore

Marek Migurski
Mireja
Mireille Corobu
2005-01-07 14:22:22 UTC
Raw Message
Post by Marek Migurski
Bonan tagon Sinjorino Mireja, kaj Felicxan Novan Jaron.
[...]
Elkore
Marek Migurski
Kara,
dankon por via respondo kaj viaj bondeziroj. Ricevu ankaux miajn: al vi
kaj viaj amatoj cxion bonan por 2005 en la cxiutaga vivo.
Sukceson laux viaj deziroj kaj reskribu de tempo al tempo en SCE :-)
estis al mi vera plezuro vin legi.
Mireja
Luis Oliveira
2005-01-06 16:32:31 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Mi trovis kaj legis tiun ĉi artikolon pri esperanto:

"Esperanto in 10 Minutes or Your Money Back"
http://www.kuro5hin.org/story/2002/9/16/15141/4257
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Tutsimple pro scivolo, mi kredas. Nu, mi ankaŭ tuj ŝatis la
ideon pri helpa internacia lingvo.
--
Luís Oliveira
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Nu... Mi unue eksciis pri la ekzisto de E-o per la libroj de la usona
prilingva verksito Mario Pei, kies libro _The Story of Language_ estis
deviga legajxo en mia mezlernejo ne la usona sxtato de misxigano
(proks. 1961e). Mi trafoliumis lian libron _Talking Your Way Around
the World_, en kiu li priskribis la elementojn de diversajn "gravajn"
lingvojn, k listo de frazetoj en cxiu lingvo, k parkerigis la frazon
"Cxu vi parolas E-on?" (kiun mi tra jardekoj memoris, kvankam mi
ankoraux ne sciis, kiel gxuste respondi al la demando E-lingve! ;-) ).
Pasis jaroj, dum kiuj mi studis la francan, la helenan, la latinan, la
hebrean, k la araban, k ankaux lernis iom da hispana por praktikaj
celoj (dum mi estas usona Packorpusa volontulo en jamajko, mi feriis
en kolombio, peruo, ekuadoro, k meksiko), kaj ankaux iom de la rusa.
Je 1976, mia tiama edzino laboris en budo por registara agrikultura
helporganizo "cooperative Extension Service" cxe loka ekzpozicio, k
sxia cxefino, kiu cetere estis Esp-istino, "pruntis" onon de la
budospaco al la E-Societo de Alasko. Do sekve sxi revenis hejmen de tiu
afero k diris al mi "Mi lernis pri io, kiu sendube multe intersos vin!"
Mi supozas, ke mi iom seniluziigis sxin kiam mi klarigis, ke mi jam
"konas" E-on. Tamen, tiu tempe mi laboris cxe la provinca registara
biblioteko ("Alaska State Library"), k je libera momento mi sercxis la
bretojn por E-lernolibro, k kaptis la verkon de la ges-roj Connor, k
komencis trastudi po unu lecionon cxiunokte en la lito tuj antaux ol
ekdormi. Mi rememoras, ke tre imponis al mi la facileco de la lingvo,
pro mia jama kono de la franca, la latina, k la helena. Precipe
placxis al mi la vorto "kaj"! ;-) Post iom pli ol unu monato mi unue
konversaciis cxe loka klubo, k ekkorespondis...

Mi aldonu, ke mi 1-2 jarojn antauxe estis leginta la verkon de usona
sciencfikcia auxtoro Ursula LeGuin, _The Possessed_, pri anarkiisma
utopio, kies logxantaro uzis "artefaritan lingvon", k do mia "mensa
grundo" estis preparita por la nocio ke "progresema ideologio" k "justa
logika nova socio" bezonas sian propran lingvon. Do tiuepoke tre
allogis min la ideoj de Lanti, k gxisiugrade tio de Hodler de libervola
transnacia helporganizo. Kvankam post preskaux 30 jaroj mi ne ankoraux
estas "verkredanto" en tiu trosimpla senco, restas en mia animo certa
kvanto da "gxisosteco" tiutipa! Tio estas kvazaux respondo al via
"kial"-demando, kvankam mi aldonu, ke mi ekde la komenco de mia
esp-isteco celis praktikan uzadon de la lingvo, precipe por vagado, por
internacia solidareco en la movado Amnestio Internacia, je kiu mi estis
tiuepoke tre aktiva partoprenanto, k.s.
Mi esperas, ke tiu iom trolonga priskribo kontentigos vin!

Georgo
pierre.levy
2005-01-06 23:03:23 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Petro:
1- tre banale: mia patro dum sia libertempo dum somero 1937 auskultis
radion per galena aparato kaj tute hazarde trafis kurson de Pierre Delaire.
Post kelkaj horoj li kapablis legi chian esperantan tekston; post malpli
ol unu semajno li flue parolis kaj komencis instrui min, klarigante al
mi, kial Esperanto estas pli facila ol chiu alia europa lingvo. Li estis
lingvisto, privata instruisto pri la franca por eksterlandanoj. Li montris
al mi per kiaj genie simplaj rimedoj Zamenhof solvis la plej grandajn
malfacilajhojn de aliaj lingvoj. Tio estas punktoj, kiujn oni kutimas
nomi "malfacilajhoj de Esperanto". Kvankam mi estis malbona lernanto, mi
neniam forgesis la Fundamentan Gramatikon, kiun mi efektive lernis en
malpli ol unu semajno. Poste mi havis aliajn zorgojn, kaj chesis lerni:
sufichis al mi, ke mi relative facile legis tekston. Tamen, en la
sekvanta jaro, mi subite saltis, en la klaso pri latino, de la lasta al
la unua rango. Pli malfrue mi faris same pri la helena kaj pri la angla.

2- mi abiturientighis en printempo 1944. En augusto de la sama jaro,
la liberigho de Parizo donis al mi la okazon provi en reala vivo la
praktikan valoron de mia lerneja sukceso pri la angla. Kvankam mi sukcesis
elturnighi, mi tamen ne estis kontenta pri la rezulto. Tiam mi ekkonsciis,
ke dedichante al Esperanto nur parton de la peno, kiun mi dedichis dum
jaroj al la angla, mi povus rapide atingi en la internacia lingvo rezulton
superan al tiu, kiun mi atingis en la angla. Tio efektivighis. Poste mi
serchis kaj (malfacile) trovis esperantoparolantajn esperantistojn. Inter
la unuaj, kun kiuj mi parolis, estis dano, kiu tute ne sciis la francan,
kaj kun kiu mi tuj bone interkomprenighis.

Petro.
Adonis Saliba
2005-01-07 00:28:13 UTC
Raw Message
Saluton, Mireille!
Vi skribis to All je Wed, 5 Jan 2005 22:02:11 +0100:

Kara Mireille,
Dankon pro via ideo... Mirinda por prezenti en nia Radio Nesto.
Preferinde ke cxiuj legu siajn respondojn sonregistru kiel mp3 dosiero
por ke mi prezentu en speciala programero de nia Radio. Treege
interesa! Ni tiel povos havi materialon tre varia kaj internacia por
ke nia lernantaro sentu la mondon de nia lingvo. Mi atendas la
sonregistrojn (lasu en ftp por elsxutado aux sendu min
***@monda.org) . Se ili ne venos, mi mem legos ilin kaj
prezentos al nia auxdantaro en la komenco de Februaro.

MC> 1- kiel vi malkovris Esperanton?

Mi malkovris la lingvon tre hazarde je 15jaraĝa (mi estas 52), kiam mi
klopodis fari "iun lingvon internacian", ĉar mi sentis ke etna lingvo
ne estas la plej konvena. Mi estas el malriĉa familio, kiu tiam ne
povis pagi por ke mi lernu la anglan, tial mi devis studi ĝin sola. Mi
sentis ke la pli riĉaj knaboj (gimnaziaj kolegoj) aplombe sin sentis
superaj pro la fakto ke ili povis esti sendataj eksterlande kaj
praktiki la lingvon. Mi sentis ke tio ne estis korekta kaj demokratia
(mi vere nur sentis la etoson de tiu vorto, sed ni estis sub
aŭtoritateca militista reĝimo dum tiu tempo).Tiam, en Brazilo, oni
instruis malbone (tamen, multe plibone ol hodiaŭ) la francan kaj la
anglan ĉe lernejo, kaj mi nur havis tion por kontentigi min. Hejme,
miaj geavoj parolis la araban kun mi. Mi ankaŭ studetis iom da hispana
kaj tiel ekipita mi decidis fari lingvon (ian demokratian lingvon) el
tiuj lingvaj konoj. Bela miksaĵo, tamen mi rezonis (sen kiu ajn antaŭa
teorio) apriorece pri lingvofarado kaj leksike mi elpensis pri
konstantaj substantivaj kaj adjektivaj finaĵoj. Mi elpensis ĝin dum du
tagoj (bedaŭrinde mi perdis miajn tiamajn skribaĵojn pri tiu lingvo).
Kiam mia patrino eniris en la ĉambro por demandi kion mi faris tiom
diligente dum la lastaj du tagoj, mi simple diris al ŝi ke mi estis
faranta internacian lingvon por ke la homoj respektu unu la alian. Ŝi
do demandis: .... "Ĉu vi faras Esperanton?"
Tiel kaj tiam mi konis Esperanton.

MC> 2- kial vi lernadis la lingvon?

Bone, en Belo Horizonte (Ĉefurbo de Minas Gerais), oni havis tiam
(1966), vigle disputante, 3 Esperanto-Grupojn, proprajn sidejojn,
monumentojn ĉe placoj, Zamenhof kaj Esperanto-strataj kaj placaj
nomoj. Rezulte el vigla movado en la 1930-50 jardekoj. Hodiaŭ oni
daŭre havas preskaŭ la samajn grupojn, multe pli kohere kunigitaj post
la apero de Manifesto de Prago kaj laborante forte por la lingvo.
Grupo Merlin, kiu kantas nur en Esperanto, venas el tiu urbo. Mi
lernis per 12-leciona metodo de Geraldo Padua. Mi komencis kun
10-lernantoj kaj finis sola. Tuj post, mi legis la libron "Karlo". Je
18-jaraĝo, mi faris pilgriman vojaĝon al la sudo de Brazilo, ĝis
Urugvajo kaj Argentino (Bonaero) por kontroli ĉu tiu lingva komunumo
fakte ekzistas. Mi revenis tiom mirigita kaj impresita de tiama
Esperantio kaj ankaŭ pro la amikeco donita de miaj gastigantoj ke mi,
ekde tiam, ĉiam laboregis por Esperanto.

Amike,
Adonis Saliba
Mireille Corobu
2005-01-07 14:09:54 UTC
Raw Message
Post by Adonis Saliba
[...]
Jes sed mi ne sukcesis auxskulti "Radio Nesto" per Real Audio kaj ne
deziras elsxuti al mia nun antikva komputilo novajn (por
radiauxskultado) programojn. Plie mi neniam registris mian vocxon per
mia komputilo :-/.
Post by Adonis Saliba
Treege interesa! Ni tiel povos havi materialon tre varia kaj
internacia por ke nia lernantaro sentu la mondon de nia lingvo.
Mi konsentas, ecx se la nombro de la respondoj ne estas multa tamen
evidentigxas grandan diversecon en la respondoj.
Esperantio bezonas tian diversecon.
Post by Adonis Saliba
Mi atendas la sonregistrojn (lasu en ftp por elsxutado aux sendu
kaj prezentos al nia auxdantaro en la komenco de Februaro.
Kompreneble vi mem povas gxin legi kaj cxion kion mi skribis en SCE ekde
mia eniro (2000, 2001? mi forgesis :-/) mi konsideras kiel donaco.

Post by Adonis Saliba
[...]
Ankaux min suficxe ofte indignigis la fakto ke el miaj lernantoj iuj ne
povis atingi la postulatan nivelon en la angla aux germana pro manko da
mono kompare al aliaj.
Ofte mi pensis ke la kapabloj por matematiko kaj fiziko estis vere la
kapabloj de miaj lernantoj kaj ne la rezulto de la parenca medio.(mi
rifuzis instrui matematikon al miaj gefiloj kaj en klaso kaj hejme: nur
unu el la tri havis bonajn kapablojn por matematiko sed neniu miagrade,
t.e. neniu povis instrui matematikon)
Ofte mi disputis kun kolegoj pri tio kaj kompreneble cxiu defendis sian
propran intereson...kaj multaj ne akceptis ecx la ideon de "matematiko"
nur pro la fakto ke la kapablojn por tiu fako ili ne povis regi.
Amikajn salutojn.
Mireja
Manuel M Campagna
2005-01-08 21:35:36 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
1. Mi unue avxdis pri Esperanto, kiam kiel knabo mi pasigis du semajnon
cxe arbardometo cxe lago. Sur iu arbo tabulo plurlingve avertis pri io.
Mi demandis mian patron, kiu estas iu amuz/allog-aspekta lingvo, skribita
per simplaj signoj (trianguloj, rondoj ktp). Li respondis, ke temas pri
Esperanto, "lingvo de iu sekreta internacia organizo". Mi ne plu
demandis, sed la mistero cxirkavx tiu lingvo faris gxin samtempe alloga
kaj timiga. Mia patro volis nur sxerctrompi min. Jarojn poste mi
komprenis, ke temas pri iu indiana lingvo (krija avx eble pli
versxajne malisita) kaj ties silabsignoj.

Jarojn poste, kiel universitata studento pri lingviko mi avxdis, ke
"Esperanto estas artefarita lingvo, kiu kompreneble ne funkcias, cxar
artefarita lingvo ne povas funkcii."

Jarojn poste iu Esperantisto (la unua, kiun mi persone konis) provis
interesigi min pri Esperanto. Kiel ofte okazas, li provis konvinki min ne
per io interesa al mi sed per io interesa al li. Do mi restis indiferenta.

Fine mi legis iun artikolon en semajnfinan suplementon de cxiutaga
jxurnalo, kiu asertis (inter multaj interesaj faktoj), ke oni per
Esperanto povas legi literaturajn verkojn el 60-o da lingvoj. Kaj oni
menciis malmultekostan korespondan kurson ofertitan de la Ministerio pri
Edukado de Brita Kolumbio. Jen mi mordis al la hoko. Nun efektive eblas
legi literaturajn verkojn el pli ol 100 lingvoj.

2. Mi lernis Esperanton per tiu meza kurso kaj ricevis mian atestilon en
julio de 1982.

Manvxelo
Fabian Eugen
2017-01-08 06:09:01 UTC
Raw Message
Post by Manuel M Campagna
Post by Mireille Corobu
[...]
Saluton Manuelo! Via priskribo estas tre interesa. Kial vi ne aperigas ĝin ankaŭ en Fejsbuko?

Feliĉan Novjaron!

Amike Eugenio
Cleve Lendon
2017-01-08 06:36:35 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
[...]
Feliĉan Novjaron!
Amike Eugenio
Eŭgenio, ni ja komencas novan jaron, sed la jaro estas 2017, ne 2005.

Klivo
LeviPetro
2017-01-08 21:42:15 UTC
Raw Message
Tamen, tion deziri, kio jam okazis, estas pli sekure.
Mi eklernis Esperanton en 1937, sed mi vere lernis
ĝin ekde 1945, tute sola, per libroj lasitaj de mia
patro. Intertempe mi traktis ĝin kiel ludilon, sen
preciza celo. Tamen, kiam mi decidis serioze lerni ĝin,
mi nur bezonis tion restudi kaj kompletigi, kion mi jam
senzorge lernis ludante.

Petro.
Fabian Eugen
2017-01-11 18:17:36 UTC
Raw Message
Post by Cleve Lendon
Post by Fabian Eugen
[...]
Feliĉan Novjaron!
Amike Eugenio
Eŭgenio, ni ja komencas novan jaron, sed la jaro estas 2017, ne 2005.
Klivo
Mi estas pensiulo. Al mi plaĉas vojaĝi en la pasinto. Estus interese vojaĝi ankaŭ en la venonto sed tio ne estas same facila afero. Por vojaĝi en la prezento ne sufiĉas la volo, oni bezonas ankaŭ monon. Bedaŭrinde por mi ĝi sufiĉas apenaŭ por vivi. Tamen, oni povas vojaĝi per la fantazio. Ekzemple nun ni povas iri al la Moskva teatro de la baletoj. Per helpo de la interreto tio estas ebla. Jen la necesa ligilo:

http://novajhoj.weebly.com
https://fabigen.wordpress.com/miaj-desegnoj/
--------------------
Eugenio da Sangiorgio
Axel Merz
2005-01-09 23:34:30 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Jam kiel infano mi ofte aŭdis homojn (en la televido kaj reale en aliaj
landoj dum la ferioj), kiujn mi ne povis kompreni; tion mi ofte
bedaŭris. Tial mi tre frue interesiĝis pri fremdaj lingvoj kaj estis
entuziasme, kiam mi eklernis tiajn en la meza lernejo (unue la anglan,
du jaroj poste la francan). Iam mi ankaŭ eksciis iomete pri E-o,
speciale ke ĝi estas facile lernebla konstruita lingvo por la tuta
homaro. Tio aperis interesa al mi; tamen mi ne provis lerni ĝin, ĉar mi
ne vidis konkretan profiton en la ĉiutaga vivo, kaj mi ne hazarde trovis
lerneblecon.

En 1981, post la abituro kaj je la komenco de mia studo de la ekonomia
informatiko, mi komencis mian ĉefan hobion, la amatora radio. La radio-
tekniko interesiĝis min same kiel la ebleco paroli kun homoj el la tuta
mondo kaj uzi la lernitajn fremdlingvojn. Ankaŭ plaĉis al mi esti ano de
tutmonda komuno, kio donis praktikan ekzemplon de unuiĝita homaro (ĉu vi
vidas la paralelojn?).

Ĉirkaŭ en 1999 mi havis la ideon atingi bazan regon de la itala kaj
hispana, por iĝi pli bona eŭropano. Tre baldaŭ mi devis kompreni kaj
akcepti, ke lerni multajn fremdlingvojn ne povas solvi la eŭropan aŭ
eĉ la tutmondan lingvoproblemon - kio estas necesa por atingi pacon. Mi
opinias ke popolkompreniĝo estas unu el la plej gravaj rimedoj por la
paco.

En majo 2000 mi akceptis la oferton de alia radioamatoro, kiu verkis
propran instrukajeron. Mi tralaboris ĝin en malmultaj semajnoj,
entuziasme pro la facileco de la lingvo kaj la rapida progreso. Li multe
helpis al mi kun korektoj de miaj ekzerctekstoj kaj en multaj dialogoj.
Poste mi komencis legi ĉefe tiun diskutgrupon kaj kelkfoje esperantajn
ttt-paĝojn, por plia lernado. Ankaŭ mi ofte provas aŭskulti Radio
Polonion, sed plejofte fortaj ĝenaĵoj malebligas tiun.

Do: mi eklernis E-on ĉar mi HAZARDE trovis lernolibron, jam estis
scivolema pri la lingvo kaj vidis praktikan avantaĝon (ekzemple mi havis
radiokontaktojn kun homoj, kiuj nur estis eblaj pere de E-o pro manko
de alia komuna lingvo - inkluzive de la angla).
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mi delonge estas konvinkata ke la estonta eŭropa popolo kaj la tre
estonta unuiĝita homaro nepre bezonas komunan lingvon, por ke ĉiu homo
povas komuniki rekte kaj samŝance kun ĉiu alia homo, kaj ke E-o estas la
plej taŭga lingvo por tiu celo. Tial mi volas perfektigi miajn kapablojn
kaj mi deziras ke ĉiu homo lernas E-on. Tio estus la "fina venko", sed
kiel realisto mi certas ke tio nur estas utopio, kiu neniam okazos.

Mi nur bedaŭras ke mi ne pli frue, eble kiel junulo, trovis lernolibron;
certe mi estus aĉetinta ĝin. Ŝajnas al mi ke hazarde trovi lernolibron
tre ofte estas la komenco de esperantiĝo. Se tio estas prava, necesas
pliigi la oftecon de tiuj hazardoj, per oferi malgrandajn kaj
malmultekostajn poŝlibetrojn por memlernado de la gramatiko kaj baza
vortaro, troveblaj en ĉiu librejo kaj en ĉiu librovendejo.

Dankon al Mireja pro la bona ideo meti la demandojn, kaj al ĉiuj
respondantoj pro la interesaj raportoj.

Salutojn! Aksel
Mi estas lernanto kaj shatas atentigojn pri eraroj.
Dario Rodriguez
2005-01-11 20:52:37 UTC
Raw Message
Axel skribis interalie:

"Ankaŭ mi ofte provas aŭskulti Radio Polonion, sed plejofte fortaj
ĝenaĵoj malebligas tiun."

Nu, lasu vian radioaparaton kaj provu auskulti per Interreto:

http://www.radio.com.pl/polonia/eo/ > WRN arkivejo

Dario
Axel Merz
2005-01-13 20:13:33 UTC
Raw Message
Ekzakte tiun mi ĵus preparas. En la lasta semajno mi mendis DSL-eniron
kun amasdependa tarifo, kies aktivigo estas planata por la 21a de
januaro. Tiam mi povos uzi la reton multe pli bone kiel nun, esperante
ke tio helpos al mi plibonigi mian regon de nia lingvo, por estonte
eviti stultajn erarojn kiel "La radio-tekniko interesIĜis min ..." :-)

Aksel
Mi estas lernanto kaj shatas atentigojn pri eraroj.
Fabian Eugen
2017-09-18 17:05:18 UTC
Raw Message
Post by Axel Merz
[...]
Do: mi eklernis E-on ĉar mi HAZARDE trovis lernolibron, jam estis
[...]
Estimata Axel! Via Esperanto estas preskaŭ perfekta. Tamen, kiel okazas al ĉiuj restas ĉiam iom da korektendaĵo. *Unuiĝita homaro* estas erara. Korekto: unuiĝinta homaro. Ekzistas "-igita" sed ne ekzistas *-iĝita*

Amike, Eugenio
Eugenio
2005-01-13 14:42:26 UTC
Raw Message
"Mireille Corobu" <***@hotmail.com> ha scritto nel messaggio news:***@individual.net...

Saluton Mireja!

Ŝajnas ke via demando havis sukceson.
Oni tuj rekonas ke vi estas farita el instruista ŝtofo.
Komplimentojn! ;o)

Kvankam ne la unuan fojon, nun mi rakontos al vi:

1- Kiel mi malkovris Esperanton?

Mi naskiĝis en kotplena provinca urbeto kiun oni povas nomi
ankaŭ 7000loĝantara vilaĝo en centro de Rumanio. Kiam mi
naskiĝis ĉi tiu urbeto dum kelkaj jaroj, sed ankaŭ antaŭ la unua mondmilito
apartenis al Hungario kaj nur post la fino de la dua mondmilito ĝi fariĝis
definitive rumana teritorio. Kiam la landlimoj improvize transflugis super
niaj kapoj, mi estis tro malgranda por koscii pri la okazaĵo. Kreskinte mi
rimarkis ke mia gepatra lingvo estas komprenata nur en mia provinco. Mi jam
estis tro okupita per la lernado de la rumana lingvo por interesiĝi pri
artefaritaj lingvoj. Post la elemanta lernejo mi enskribiĝis al la Arta
mezlernejo en la urbo Tirgu Mures, kiu troviĝas je 35 kilometroj de mia
naskiĝloko. Mi renkontis tie la unuajn personojn kiuj parolis nur la rumanan
lingvon.Tie legante libron kies titolon mi jam tute forgesis, mi legis la
unan fojon pri Esperanto.

Post la daŭra malfacileco en la lernado de la rumana lingvo
kiun mi ekis flue paroli nur post deko da jaroj, min certe impresis
ĉi tiu artefarita kaj facila lingvo. Sed provinca junulo kiu alvenis al urbo
de centmil loĝantoj havis multajn aliajn problemojn antaŭ ol okupiĝi pri
artefaritaj lingvoj. Fininte la artan mezlernejon en 1957 mi enskribiĝis al
la Arta Akademio de Cluj, urbo kun 350 mil loĝantoj. Aliaj adaptiĝaj
problemoj. Dum en Tirgu Mures preskaŭ ĉiuj parolis hungare, en Cluj
almenaŭ triono de laloĝantaro parolis rumane.

Vi komprenos ke mi denove havis pri kio okupiĝi anstataŭ lerni Esperanton.
Ĉi tie jam estis nepre necese paroli flue la lingvon de la lando. Kvankam mi
malkovris Esperanton mi lernis ĝin nur je tre baza nivelo kaj poste
flankenmetis ĝin ĝis kiam diplomitiĝis en 1963. Kiel mi lernis la lingvon
kaj fondis esperanto-grupon en Sighisoara/Schessburg/ Segesvàr?
Tio estus alia rakonto. Ĉi tie kiel vi vidas supre la ĉefaj lingvoj estas
jam 3.

Jen kiel mi malkovris Esperanton en Cluj. En montrofenestro de
fotografo mi vidis la revuon "Nuntempa Bulgario".Mi eniris por informiĝi kaj
la fotisto volonte donacis al mi ĉi tiun revuon. Ĉi tiu revuo estis mia
kurso de Esperanto. Legante ĝin centfoje, mi sukcesis eltiri la signifojn de
ĉiuj finaĵoj gramatikaj. La plejparton de la bazaj vortoj mi jam sciis. De
kie? De la rumana, franca, angla, germana kaj rusa lingvoj. Por konsulti
fakliteraturon mi bezonis kompreni ĉi tiujn lingvojn almenaŭ baznivele
kun helpo de vortaroj.

Parolante la hungaran denaskiĝe, mi jam posedis sperton pri kiel oni povas
akiri novajn vortojn per kunmetado. La akuzativo ne prezentis grandajn
problemojn. La fakton ke ni kun niaj samideanoj lokaj konstruis al ni
apartan ĵargonon mi parte jam rimarkis en la 51-a Kongreso de Esperanto en
Budapeŝto kie mi renkontiĝis kun okcidentaj esperantistoj. (Cetere ĝuste tie
mi renkontis ankaŭ mian italan edzinon kun kiu ni havis filon kaj filinon,
kompreneble nur post mia alveno en Italion en decembro de 1968a jaro.)
Vidante la diferencojn en prononco kaj gramatiko mi pensis ke la deviantoj
estas la aliaj. Pri ĉi tiu fakto kaj pri la fakto ke nia interna ideo marŝas
sur terakotaj piedoj mi konsciiĝis nur chi tie. Estis precipe Simono kiu,
iomete malmilde sed tre efike, fine malfermis al mi la okulojn.;o)

2- Kial mi lernadis la lingvon?

Homoj ĝenerale en la chiutaga vivo tute ne bezonas interkomuniki kun
fremduloj. La bezono de interkomunikado povus veni al iu nur kiam li
troviĝas eksterlande. Tiam oni eble badaŭras ke oni ne lernis la anglan
lingvon. Preskaŭ neniu bedaŭras ke li ne lernis Esperanton. Ni esperantistoj
ne estas ordinaraj homoj. Plejparto el ni estas duligvuloj. La lernado de la
dua lingvo vekas en ni ian bezonon de lingva demokratio. Nu, al mi persone,
ŝajnis profunde malĝusta ke mi kiu perdis tiom da horoj el sia vivo por
lerni femdajn lingvojn, tamen povas esti primokata eĉ de analfabeto kiu
havas la solan meriton esti naskiĝinta de patrino kiu denaske parolas
la oficialan lingvon de la lando. Krome li povas ŝpari la tempon kaj monon
kaj utiligi ĝin laŭ sia plaĉo. C'est la vie! ;o) Iuj naskiĝas nudaj, aliaj
naskiĝas kun la ĉemizo kiel ekzemple Manvxelo kiu denaske parolas tri
lingvojn. ;o))

Forflugis la junaj sonĝoj. Nun mi vidas Esperanton nur eta semo. Tamen ĝi
povas esti tre utila por havi amikojn trans la limoj. Ni jam ne sonĝas kiel
faris tion Zamenhof. Aliflanke li ne havis la eblecon partopreni en SCE. La
interreto donas al ni esperojn kiujn Zamenhof eĉ ne povis sonĝi. Kun
alilingvanoj mi sentis ĉiam ian komplekson de malsupereco. En ĉi tiu forumo
mi ne plu sentas tion. Tamen mi estas kontraŭa trudi Esperanton al la
eŭropaj aŭtoritatoj. Se ĝi estas rozo, ĝi floros ankaŭ se tiu printempo
venos post mil jaroj. Dume ni havos sufiĉan tempon por lerni la
anglan lingvon. ;o) Ĉu vi havas paciencon atendi eĉ ne mil jarojn?
Nekredeble! Jen kiel estas la junuloj. Ili volas ĉion kaj tuj. ;o)))
Post by Mireille Corobu
Mireja
Eugenio
Mireille Corobu
2005-01-13 19:12:17 UTC
Raw Message
[...]
Vin relegis mi emocie :), dankon pro la respondo!
Mi reskribas nur la finan parton ĉar
ne povas mi imagi Esperanton kiel rozon ĉar la rozoj estas tro fieraj,
plie la nunaj estas tro artefaritaj. Por mi Esperanto floras kiel la
vinkoj.
Al la "fina venko" ne kredas mi, nu...al la "unuaj vinkoj" ĉiujare mi
portas mian atenton. Multaj personoj ilin detruas sed tamen ili daŭre
revenas, la tigoj portantaj la novajn printempajn florbutonojn kuras sur
la grundo, apenaŭ videblaj pro la mortintaj aŭtunaj folioj kiuj ilin
kovras.
Tamen ĉiujare, sur la sama taluso kontraŭ kiu du ĉevaloj mirante
alrigardas, mi ĝojas malkovri la bluajn floretojn...:-)
Vidu la 2005a unua vinko, ĝi estis tute sola tamen tre bela, mi ĝin
trovis la
4an de Januaro, do ege frue ĉi-jaron.
www.isuisse.com/photo2/perven2005.jpg
Ĉu estas vinkoj en via ĉirkaŭaĵo?
Mireja
Eugenio
2005-01-14 11:37:39 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
[...]
Dankon Mireja pro via respondo.
Ĉu estas vere ke du ĉevaloj mire rigardis la vinkojn? ;o)
Mi vidis similan floron pasintjare sed nur en aprilo. Nun laŭ la rivero
Brento oni trovas arbustajn florojn blankajn, flavajn kaj ruĝajn. Koncerne
la vinkon kiun mi vidis mi ne estas certa ĉu temas pri la sama floro.
Ĉiukaze ĝi estas ĉi tie floro tre malofta.
Post by Mireille Corobu
Mireja
Eugenio
Mireille Corobu
2005-01-14 18:16:53 UTC
Raw Message
[...]
La ĉevaloj rigardas al la taluso kie mi serĉas la vinkojn, ili mire
rigardas ne la vinkojn sed min kiu subite haltis por trovi la vinkojn.
:-).
Mireja amikece salutas.
Manuel M Campagna
2005-01-14 22:00:00 UTC
Raw Message
kaj utiligi ĝin laŭ sia plaĉo. C'est la vie! ;o) Iuj naskiĝas nudaj, aliaj
naskiĝas kun la ĉemizo kiel ekzemple Manvxelo kiu denaske parolas tri
lingvojn. ;o))
Vi sxercas !
Eugenio
Manvxelo
Evgeny Tikhonov
2005-01-14 02:41:20 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Do bone. mi ankaux respondos.
Kiam mi estis studento de 1a jaro en butiko de mia universitato mi rimarkis
lernolibron. Cxar rublo rapide falis kaj la libro kostis nemulte mi acxetis
gxin kaj iomete lernis. poste kiam mi akiris interreton mi trovis per ICQ
E-parolantojn kaj komencis praktiki.
Eugenio
2005-01-14 11:38:07 UTC
Raw Message
Post by Evgeny Tikhonov
Post by Mireille Corobu
[...]
Saluton Mireja! Mi auguras al vi bonan tagon!

Mi ne komprenas du aferojn:
1)Kiel koncernas la rublo esperantan lernolibron?
2)Kion signifas ICQ?

Antaŭdankas
Eugenio
Evgeny Tikhonov
2005-01-14 12:11:06 UTC
Raw Message
Post by Eugenio
1)Kiel koncernas la rublo esperantan lernolibron?
Se rublo rapide falas mi klopodas rapide malsxpari monon
Post by Eugenio
2)Kion signifas ICQ?
www.icq.com
Post by Eugenio
Antaudankas
Eugenio
Eugenio
2005-01-15 16:33:38 UTC
Raw Message
Post by Evgeny Tikhonov
Post by Eugenio
1)Kiel koncernas la rublo esperantan lernolibron?
Se rublo rapide falas mi klopodas rapide malsxpari monon
En via kazo estas kompreneble. Sed Mireja ne estas ruso.
Ŝi ne pagos la lernolibron per rubloj.
Post by Evgeny Tikhonov
Post by Eugenio
2)Kion signifas ICQ?
www.icq.com
Post by Eugenio
Antaudankas
Eugenio
Fabian Eugen
PS: Ha, pardonu! Mi konfuzis la skribintojn. ;-/
Fabian Eugen
2016-11-13 18:19:03 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Ĉu vi memoras Mireja? Kvankam pasis jam multaj jaroj, la demando povas esti interesa eĉ hodiaŭ. Estas iomete frue por aŭskulti kristnaskan kanton sed la tempo pasas rapide. Mi jam vidis en vendejoj la unuajn kristarbojn. La suba kanto plaĉas al mi, kvankam kelkaj vortoj fuĝas de miaj oreloj:

https://www.facebook.com/ralph.glomp/videos/1153780488009918/
------------
Eugenio
Fabian Eugen
2016-11-13 19:20:28 UTC
Raw Message
PS: Kvankam la demando estas ekstertema, ĉu iu povus doni al mi la tekston de la refreno de "Tintilar"? Mi ne komprenas tiun "ajdien ktp", kvankam mi jam multfoje reaŭskultis ĝin. La teksto kiun mi konis, sonis jene: Sonorad' de tintil' sonu tra la vent', ŝatu sin la neĝstelar' en la firmament'. Gaje ekfajfos vip', sledo kiel sag' glitveturos kun tintad' dum la tuta tag'. Evidente ĝi estis ŝanĝita.
Fabian Eugen
HaHa! Nun mi komprenis. Jen la pruvo ke la angla R por mi estas neaŭdebla. Mi aŭdis *ajdien* kaj mi ne komprenis kion ĝi signifas... Temas pri "rajdi en" kaj ne *ajdien*.
Mireille Corobu
2016-11-13 21:48:51 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
[...]
[...]
PS: Mi ne estas lerta por skribi pere de
https://groups.google.com/forum/#!topic/soc.culture.esperanto/iwslx40s6HY
kiel fari por ke la afiŝoj aperu ne laŭresponde sed laŭdate?
Fabian Eugen
2016-11-13 23:04:43 UTC
Raw Message
Mi vidas la daton sur via afiŝo,supre dekstre.

Eugenio
Fabian Eugen
2016-12-01 18:45:11 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
[...]
Bedaŭrinde mi estas tiel malsperta en komputiko ke mi eĉ ne komprenas bone la demandon. Kompreneble por mi estas neeble doni bonan respondon. Kion mi povas fari, aŭguri al vi feliĉon por la tuta monato decembro, perfektan sanon kaj feliĉon. Feliĉajn festotagojn kaj Feliĉan Novan Jaron! ;-)

Eugenio
Mireille Corobu
2016-12-09 18:18:27 UTC
Raw Message
[...] Kion mi povas
fari, aŭguri al vi feliĉon por la tuta monato decembro, perfektan sanon kaj
feliĉon. Feliĉajn festotagojn kaj Feliĉan Novan Jaron! ;-)
Eugenio
Dankon pro viaj bondeziroj. Al vi mi reciprokas la samon kaj al la aliaj legantoj.
En merkredo la 7-a de decembro mi pretigis la novan kalendaron 2017 (mi mem kreas ĝin per Libre Office). Mi kutimas aldoni la novan kalendaron en la enira paĝo ĉe mia origamia paĝaro kaj ankaŭ ĉe la paĝo de la modeloj. Vi povas trovi la kalendaron en la paĝoj:

www.corobu.com
www.corobu.com/photos.html

Ekde mia transiro al Linukso (Ubuntu 14-04 LTS kaj Xubuntu 14-04 LTS) en 2014, anstataŭ Vindozo, mi ne multe laboris pri origamio. Tamen ja estas pluraj paĝoj alireblaj per la dua adreso, tiu de la modeloj.
Mireja
Fabian Eugen
2017-01-06 21:06:44 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
En 1960 mi jam konis iom da baza gramatiko pri Esperanto, sed mi komencis studi ĝin, kune kun mia maljuna amiko sinjoro Kudelàsz, nur en 1964. Post unu jaro mi vojaĝis al Budapeŝto, por serĉi esperantistojn kun kiuj mi povas perfektiĝi en la lingvo. Jen mia taglibro kiu komenciĝas kun la tago 18-a de Julio 1965:

https://fabigen.wordpress.com/budapesta-taglibro-18-07-65/
-----------------
Konsilas legi ĝin Eugenio
simono
2017-05-19 16:04:22 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Saluton Mireja

Mi malkovris Esperanton kiel deksesjaraĝulo. Sed kiel precize, mi simple ne plu memoras. Tiam mi entuziamiĝis pri ĉifroj kaj kodoj, do eble iel ĉi-ĉirkaŭe. Ĉiuokaze, mi mallernis la lingvon trifoje kaj relernis ĝin same trifoje. Hodiaŭ mi denove troviĝas en rezigna fazo, supozeble la fazo fina. Mi lernadis ĉiam aŭtodidakte.

Iam kaj iam mi silente plu vizitetas s.c.e. kaj similajn lokojn, simple por rekonvinki min, ke nenio ajn ŝanĝiĝis. :)
LeviPetro
2017-05-20 16:48:09 UTC
Raw Message
Post by Eugenio
Post by Mireille Corobu
[...]
Mi jam antau pli ol 12 jaroj (07/01/2005) respondis al tiu demando. Mi resumas
chi poste.

Mia patro instruis al mi la bazojn (Fundamentan Gramatikon) de Esperanto, kiam
mi estis 11 jarojn agha, en malpli ol unu semajno. Tio ampleksas malpli ol tri
malgrandajn paghojn de poshlibro. Tio estas la signifa ekvivalento de dikaj
libroj pri aliaj lingvoj. Mi neniam forgesis tiun bazon. La cetero de mia
lernado nur estas vortaro, ekzercado kaj plezura praktikado. Mi chiam nur
bedauris, ke mi ne lernis ghin pli frue. Nun mi estas tre maljuna. Esperanto
donis al mi jardekojn da interrilatado kun multaj homoj el la tuta mondo.

Mi ankau lernis kaj interesighis pri aliaj lingvoj. Mi trovis neniun, kiu
estas pli rapide lernebla ol Esperanto. Tiu chi estas almenau dekoble pli
rapide lernebla ol chiu alia el la lingvoj, pri kiuj mi interesighis. Tio
efektive ne sanghighis sed kun la tempo nur konfirmighis.

Petro.
Fabian Eugen
2017-05-23 07:13:53 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by Eugenio
Post by Mireille Corobu
[...]
Via priskribo estas tre interesa. Tamen, el vidpunkto de usonano la afero povas ŝajni iomete malsama, ankaŭ koncerne la facilecon de la prononco.... En la suba video Thomas klarigas la prononcon de SC en Esperanto. Li pensas ke ĉi tiu literduopo ne devus troviĝi en Esperanto kaj ke Zamenhof enmetis ĝin en Esperanton, ĉar li ne estis profesia lingvisto. Mi anstataŭe pensas ke temas pri tute alia tempo kiu estas malfacile komprenebla, precipe se ĝi estas rigardata per la okuloj de anglalingvano. Jen mia reago:

"Mia gepatra lingvo estas la hungara. En ĉi tiu lingvo la prononco de SC tute ne estas problemo. Dirus simile ankaŭ serbo, kroato, sloveno, polo, slovako, ĉeĥo, ktp.ktp...Interese ke iuj diras ke Esperanto estas malfacila por hungaroj. Boh!..Zamenhof sciis pri la prononco pli ol multaj profesiaj lingvistoj. La prononc-diferencoj estas tiel variaj en la mondo ke neniu profesia lingvisto povus kontentigi ĉiujn. Mi kunsentas kun vi, ke se Zamenhof estus usonano, Esperanto estus malsama. Ankaŭ mi havis preskaŭ nesupereblajn prononc-problemojn, sed tute ne koncerne Esperanton, sed koncerne la anglan lingvon. Sekve, la malfacileco estas reciproka. Esperanto estas pli proksima al mia kutima prononc-maniero kaj malproksima de via prononcmaniero. En la tempo de Zamenhof, la angla havis malmultan influon ĉar tiutempe la *internacia lingvo* estis la franca." Krome, mi aldonas ke tiutempe oni studis serioze la latinan lingvon kion hodiaŭ oni ne plu faras. Ĉu ni devas kulpigi sinjoron Zamenhof ke li ne povis previdi la neprevideblan?

-------------
Amike, Eugenio :-)

http://youtu.be/00NgauuAyeI
LeviPetro
2017-05-23 15:23:41 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by Eugenio
Post by Mireille Corobu
[...]
Mi bone ridis, spektante tiun klarigon.
Tio memorigis al mi la epokon de mia juneco, kiam mi estis gastlaboristo en
Svedio kaj nova kolego, kiu kompreneble tute ne konis min, volis testi mian
lingvan kapablon kaj por tio proponis ke mi lautlegu la por eksterlandano
supoze "neprononceblan" vorton "arbetsskydd". Tio estis bona okazo por
ghenerala ridado.

Francoj nepre ne povas prononci SC, ekzemple en "postscriptum", "est-sud-est",
ktp.  :-)

Zamenhof "ne estis profesia lingvisto"? Tio estas bona sherco - kvankam formale
vera.

Mi renkontis anglon, kiu senerare kaj sen brita akchento prononcis Esperanton. Demandite, li klarigis al mi: "Mi atente legis la alfabetan parton de la
Fundamenta Gramatiko. Por anglalingvano, kiu atente legis ghin kaj bone  atentis konformighi al ghi, Esperanto prezentas nenian malfacilajhon."

Por anglalingvano, kiu kapablas prononci "wits" kaj "see", la malfacileco por
prononci SC estas ekzakte la sama, kiel por franco, kiu kapablas prononci
"tsar" kaj "ça", au kiel por germano, kiu kapablas prononci "Exzeption".

En diversaj slavaj lingvoj, "pomo", skribita simile al "jablko", estas prononcata "japko" au "jabuko". En Prago, mi demandis kelneron, kiel li
prononcas "jablko". Li simple respondis "jablko". De tiam mi scias diri
"jablko" kiel denaska chehho.

Ekzistas rilate al Esperanto tri specoj de lingvistoj: 1. Lingvistoj, kiuj
konas Esperanton sufiche por konsenti, ke Esperanto estas facile lernebla.
Ilia foje tre entuziasma opinio evidente ne povas esti valida, char ghl
nepre estas partieca . :-)
2. Lingvistoj, kiuj ne konas Esperanton sed honeste konfesas, ke ili ne estas kompetentaj por esprimi jughon pri ghi.
3. Lingvistoj, kiuj "profesie" scias, ke Esperanto estas  neuzebla provo
de artefarita lingvo, kiun esperantistoj vane provas konstrui, sed kiu
chiuokaze havas chiujn imageblajn difektojn.  Feliche, Zamenhof ne estis tia
lingvisto. Tial Esperanto ekzistas kaj estas uzebla.

Petro.
Fabian Eugen
2017-05-24 14:31:34 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Ekzistas rilate al Esperanto tri specoj de lingvistoj: 1. Lingvistoj, kiuj
konas Esperanton sufiche por konsenti, ke Esperanto estas facile lernebla.
Ilia foje tre entuziasma opinio evidente ne povas esti valida, char ghi
nepre estas partieca . :-)
Eugenio: Ajajajaj! Ili devus diri ke la angla estas pli facila ol Esperanto. :-)
Post by LeviPetro
2. Lingvistoj, kiuj ne konas Esperanton sed honeste konfesas, ke ili ne estas kompetentaj por esprimi jughon pri ghi.
Eugenio: Feliĉe ekzistas ankoraŭ homoj honestaj. :-)
Post by LeviPetro
3. Lingvistoj, kiuj "profesie" scias, ke Esperanto estas  neuzebla provo
de artefarita lingvo, kiun esperantistoj vane provas konstrui, sed kiu
chiuokaze havas chiujn imageblajn difektojn.
Jes, kompreneble. Kion oni ne komprenas kaj pro tio oni ne ŝatas, havas ĉiam multegon da difektoj. Tute ne gravas se tio estas aŭ ne estas vera. Gravas ke ĉi tiuj malveraĵoj estu kredeblaj al la amasoj.

Jen, laŭ Zamenhof, kion oni pensas pri homoj kiuj ne sekvas la rutinajn ideojn de la amasoj: " Oni rigardas ilin kiel homojn frenezajn, infane malsaĝajn, aŭ fine eĉ rekte kiel homojn tre malutilajn. Dum la homoj, kiuj okupas sin je ĉia plej sencela kaj senutila sensencaĵo, se ĝi nur estas en modo kaj konforma al la rutinaj ideoj de la amaso, ĝuas ne sole ĉiujn bonojn de la vivo, sed ankaŭ la honoran nomon de "instruituloj" aŭ "utilaj publikaj agantoj" "

http://www.steloj.de/esperanto/esenco/index.html

Al mi ŝajnas ke ĉi tiu sinteno ne multe ŝanĝiĝis en cent jaroj:

https://eo.wikipedia.org/wiki/Esperanto#Eraroj_kaj_mitoj_pri_Esperanto
------------

Eugenio
Petro.
Fabian Eugen
2017-05-20 20:46:15 UTC
Raw Message
Post by Eugenio
Post by Mireille Corobu
[...]
Saluton Simono!

Al mi ŝajnas ke vi ripetas la vortojn de Kazimierz Bein:

“Ili restis la samaj, kvazaŭ mi forlasus hieraŭ Esperanton, nenio ŝanĝiĝis, ili parolas, paroladas, paroladas ĉiam la samon, ĉiam la samon…”

Fartu bone Simono!
Amike vin salutas Eugenio! :-)
https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
Evgenii Sputnik
2017-08-11 08:55:15 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
1. Mi malkovris Esperanto pri Vikipedio -- mi vidas la nekonata lingvo.
2. Mi ne povas paroli Esperanto.
Evgenii Sputnik ***@gmail.com
LeviPetro
2017-08-11 10:37:11 UTC
Raw Message
Post by Evgenii Sputnik
Post by Mireille Corobu
[...]
Evgenii, Vi estas bonvena!

Petro.
Fabian Eugen
2017-05-26 13:15:23 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Kiu estis ĉi tiu sinjoro?:

” … Unu el miaj kolegoj, S.D., granda ŝerculo, aĉetis la lernolibreton, legis ĝin al ni dum la paŭzoj inter la lecionoj kaj uzis sian tutan spritecon por moki la lingvon kaj precipe kelkajn sufiksojn, kiujn li trovis … maldecaj. […] ni estis junaj, la vetero estis bela, ne estas do mirinde, ke la boatveturado sur Vistulo allogis nin pli forte ol nova lingvo; ĉu ne sufiĉe jam tedis nin la antikvaj!

Pasis 16 jaroj. Kiel abonanto de la angla “Review of Reviews” mi legis tie kun intereso la esperantan kronikon, sed post kelke da monatoj ĝi komencis inciti min. “Kia diablo estas tiu Esperanto, kiun faris en Varsovio iu D-ro Zamenhof, okulisto, same kiel mi?” Mi aĉetis la unuan malgrandan broŝuron de Dr. Esperanto por Poloj, mi prenis de kolego (li tiam ne estis ankoraŭ Esperantisto) la jarkolekton 1896 de “Lingvo Internacia” kaj post kelke da tagoj, ĝustadire post kelkhora laboro, mi jam libere komprenis ĉiajn esperantajn tekstojn sen helpo de vortaro.

Mi jam konis la novan lingvon, mi ekdeziris koniĝi kun ĝia aŭtoro; […] mi iris al la Doktoro, por aĉeti kelke da unuaj esperantaj eldonaĵoj, kiujn li tiam ankoraŭ vendadis en sia loĝejo. D-ro Zamenhof akceptas la malsanulojn de la 4a ĝis la 6a horo, mi do venis tuj post la 6a. La atendejo estis ankoraŭ plena kaj mi devis esti pacienca preskaŭ unu horon. Fine eliris el la kabineto la lasta paciento, kaj kun batanta koro mi min prezentis al la Majstro.

D-ro Zamenhof estis jam iom laca, sed eksciinte pri la celo de mia vizito, li tre afable akceptis min, kaj ni komencis esperante interparolon pri Esperanto. Mi konstatis kun plezuro, ke sen iu ajn peno mi komprenas ĉion; ĉu D-ro Zamenhof same facile komprenis min, mi ne scias, sed mi iom dubas, ĉar de mia konvertiĝo pasis apenaŭ unu semajno. La simpleco kaj natureco de la manieroj de l’ Doktoro tute ĉarmis min; kun streĉita atento mi aŭskultis ĉiun lian vorton kaj mi decidis, ke mi pli ofte … aĉetos esperantajn broŝurojn kaj librojn. Je la 8a horo D-ro Zamenhof komencis oscedi. Timante, ke mi tedis lin, mi tuj lin adiaŭis kaj foriris. Mi ankoraŭ ne sciis tiam, ke nia Majstro ĉiam kaj ĉie oscedas vespere; mi tion eksciis nur poste kaj mi trankviliĝis. “Bone”, pensis mi, “ne mi estis la kulpo”. Sed tute konsolita mi nin eksentis nur dum la Dresdena kongreso [en 1908]: D-ro Zamenhof, tute ne indiferenta je “das ewig Weibliche” [1], oscedis vespere, parolante kun fraŭlino."

Fino de citaĵo
--------------------
Eugenio da Sangiorgio
Fabian Eugen
2017-07-20 10:46:04 UTC
Raw Message
Il giorno venerdì 26 maggio 2017 15:15:24 UTC+2, Fabian Eugen ha scritto:

PS: Mi diris nenion pri la kialo de lia oscedado. Eble tion iomete klarigas la sekvaj komentoj:

Milokula Kato diris:

Tiu oscedado (pro la okcigen-manko) estis klara signo de la komencanta kormalsano.

Bernardo respondis:

Ho, dankon MK! Mi komence trovis ĝin nur pli-malpli amuza, sed vi tute pravas, ke ne temas pri neadekvata konduto vid-al-vide de 24 jar-aĝa aktorino, sed pri indiko de malsano. Interesa ankaŭ la labor-tempo: Du horojn laŭplane, tri horojn fakte (de 16:00 ĝis 19:00)! Kion Z. faris dum la longa resto de la tago? Kial li nur tiom mallonge akceptis pacientojn?
Surpriza ankaŭ, ke Kabe en 1909 tielmaniere “omaĝis” al la “Majstro” okaze de ties 50-jariĝo. Ĉu Z. vere ĝojis pri tiaj intimaj detaloj? Ĉu la kuracisto Kabe ne tuj ekkonis, kion vi ekkonis?

Sekvas ankoraŭ du paragrafoj, kiujn mi ne kopiis, unu pri reformoj proponitaj de Kabe (“terura konservativulo”, pensis mi [Kabe] …) kaj dua, kie ni fine legas iun magran “… mi pli kaj pli intime ekkonis … nian Majstron, ne nur kiel aŭtoron de Esperanto, sed ankaŭ kiel homon, kiel idealiston, kiel noblan viron, kiu ĉiam pensas pri aliaj kaj ĉiam forgesas pri si mem.” Ĉio ĉi ne donas tre entuziasman impreson al mi, sed eble mi eraras.

Stanislavo respondis:

Mi iom klarigu pri laborhoraro de la doktoro. Ĝi estis tute ordinara por kuracistoj tiutempaj. Ekzemple en la tjumena ĵurnalo “Trudovoj nabat” (1922) oni renkontas jenan anoncon:
“La doktoro Najmuŝin restarigis la akceptadon de malsanuloj pri okulaj malsanoj ĉiutage inter 12 kaj 2 horoj tage kaj inter 4 kaj 6 horoj vespere, krom festotagoj”.

Bernardo respondis:

Dankon, Stanislavo. Estas ĉiam grave, ke oni metu historiajn faktojn en la ĝustan tiuepokan historian kuntekston. Nuntempa okulisto almenaŭ en Germanio probable nur escepte povus viv-teni sin laborante nur du ĝis tri horojn tage…

https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/

Eugenio da Sangiorgio
Fabian Eugen
2017-07-20 20:17:16 UTC
Raw Message
PS: Koncerne la temlinion, mi ripetas: Mi malkovris Esperanton en Cluj, Transilvanio. En montrofenestro de fotografo mi vidis la revuon "Nuntempa Bulgario".Mi eniris por informiĝi kaj la fotisto ĝentile donacis al mi ĉi tiun revuon. Ĝi estis mia unua kurso de Esperanto. Legante ĝin centfoje, mi sukcesis eltiri la signifojn de ĉiuj finaĵoj gramatikaj... Iuj asertas ke Esperanto ne estas facila lingvo. Kiel do mi sukcesis lerni ĝin ludante, tute aŭtodidakte?... En 1960 mi jam konis iom da baza gramatiko pri Esperanto, sed mi komencis studi ĝin serioze nur en 1964, kune kun mia maljuna amiko sinjoro Kudelàsz. Post unu jaro mi vojaĝis al Budapeŝto, por serĉi esperantistojn kun kiuj mi povas perfektiĝi en la lingvo. Jen mia taglibro kiu komenciĝas kun la tago 18-a de Julio 1965:

https://fabigen.wordpress.com/budapesta-taglibro-18-07-65/
-------------------------
Eugenio da Sangiorgio
Fabian Eugen
2017-09-16 15:27:25 UTC
Raw Message
Il giorno giovedì 20 luglio 2017 22:17:18 UTC+2, Eugenio ha scritto:
PS: La poeziaĵo de Raymond Schwartz preskaŭ tute koincidas kun mia historio. Mi ŝanĝis nur la vorton hispanino kun italino.
Esperantisto, ekesto kaj malapero:

Gazetartikolo
Aŭ varba parolo,
Favora impreso,
Ekintereso.
Lernolibro,
Sankta vibro,
Propaganda miasmo;
Entuziasmo!
Samideano,
(Je via sano!),
Kamarado,
Varbado,
En butontruo
Verda flago,
Glora tago!
Plua ŝtupo:
Nova grupo.
Nova sento,
Facila vento
Kaj poemo
Pri sama temo!
Post hezito
Delegito.
Laŭ bezono
Gazetabono,
Kotizoj
Kaj valizoj
Por kongreso.
Miraklimpreso!
Fraka vesto,
Bela festo,
Naci-kostumo,
Amindumo.
Italino,
Korinklino
Kaj esperoj,
Amleteroj.
Mielo,
Ĉielo!...
Edzino;
FINO!

-------------------------
Eugenio da Sangiorgio :-)
Fabian Eugen
2017-09-16 17:26:33 UTC
Raw Message
Il giorno sabato 16 settembre 2017 17:27:27 UTC+2, Fabian Eugen ha scritto:
Post by Fabian Eugen
Gazetabono,
Kotizoj
Kaj valizoj
Por kongreso.
Miraklimpreso!
Fraka vesto,
Bela festo,
Naci-kostumo,
Amindumo.
Italino,
Korinklino
Kaj esperoj,
Amleteroj.
Mielo,
Ĉielo!...
Edzino;
FINO!
PS: Kiel kutime, mi devas korekti min. Mia esperantisteco ne finiĝis post mia edziĝo. Mi skribis multajn artikolojn ĉi tie kaj sur Fejsbuko. Mia lasta Kongreso estis en Fai della Paganella. Kvankam mi estas 78-jara maljunulo, mi daŭre okupiĝas pri Esperanto...Kaj tre volonte.
-------------------------
Amike vin salutas, Eugenio da Sangiorgio :-)
Fabian Eugen
2017-09-26 21:18:50 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
[...]
PS: La revuo Nuntempa Bulgario estis grava por mia esperantiĝo, sed kiel vi povas vidi en la subaj ligiloj, ne nur por mi: http://www.tero.su/index.php?ling=esper&raz=2

PRI NASKIĜO DE NUNTEMPA BULGARIO

En 1957 naskiĝis "Nuntempa Bulgario", kiu de tiu dato regule ĉiumonate eldoniĝas, kun konstanta aspekto: riĉe ilustrita, sur glacea papero, kun enhavo nete limigita al la naciaj temoj, ekde la folkloro ĝis la kuproproduktantaj uzinoj, de la sporto ĝis la salajraj statistikoj. Ĝi estas iel, por Bulgario, la ekvivalento de la "Popola Ĉinio" (kiu lastatempe reaperis). Kiel kolekto da informoj pri la historio kaj kulturo de ĝia lando, ĝi estas senkonkurenca inter niaj revuoj (Administracio: str. Levski, SOFIO.) (1).

http://literaturo.org/HARLOW-Don/Esperanto/Literaturo/Revuoj/nlr/nlr61/bulgarujo.html
http://esperanto.net/literaturo/autor/grigorov.html
http://www.tero.su/index.php?ling=esper&raz=2
https://books.google.it/books?id=VAcbDgAAQBAJ&pg=PA117&lpg=PA117&dq=Nuntempa+Bulgario&source=bl&ots=iwt4Nzo1Qk&sig=5_nWdpcceJjHC9zPQxuOw0mWaZU&hl=it&sa=X&ved=0ahUKEwiBmNig2cPWAhXI0hoKHR0xBmM4ChDoAQg4MAM#v=onepage&q=Nuntempa Bulgario
https://www.sbazar.cz/dolezelovadaniela/detail/17499078-sbirka-casopisu-nuntempa-bulgario-1959
----------------------------
Eugenio da Sangiorgio
Vitor Luiz
2017-09-17 19:56:30 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
1- kiel vi malkovris Esperanton?
Mi malkovris Esperanton en auxgusto 2004, kelkaj monatoj antaux mia bakalauxrigxo je mekanika ingxenierio en universitato.

Estis en mia penso la ideo lerni la anglan en privata lernejo, kio okazas dum du aux tri jaroj, sed la tempo kaj la elspezoj bremsis min kaj mia stimulo al lernado velkigxis iom post iom...

Tiam mi trovis afikson sur muroj de la universitato, reklamante "Esperanto - internacia lingvo - multoble pli facile lernebla ol aliaj lingvoj - senpaga kurso". La propagando kaptis mian koron, mi komencis lerni Esperanton en la universitato kaj post 3 monatoj mi jam estis preta kompreni iom en la nova lingvo, skribi kaj paroli.
Post by Mireille Corobu
2- kial vi lernadis la lingvon?
En Brazilo, lerni Esperanton estas multege malpli kosta kaj pli rapida ol la lernado de la angla, la franca, la itala, la germana kaj ecx la hispana.

Ellernadi Esperanton gxis pli altaj niveloj ne postulas vivi en aliaj landoj, kio ne okazas ekzemple en la hispana, cxar la prononc-reguloj en Esperanto ne dependas de vivo en konkreta "Esperanto-lando".

Post la lernado en komencanta nivelo, mi rimarkis, ke mi facile trovas geamikojn tra la mondo por intersxangxo de ideoj, fotoj, kulturoj, ktp. per interreto kaj leteroj.

Esperanto lertigis min en la lernado de aliaj lingvoj, gxi altigis mian stimulon al kono pri aliaj lingvoj kaj ecx faris, ke la lingvolernado estu pli facila kaj rapida.

Amike,
Vitor Luiz - Brazilo
www.vitorluiz.6te.net
k***@googlemail.com
2017-09-17 23:14:57 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
1) De ĉiam mi interesiĝis pri fremdaj lingvoj, kaj pli hazarde okazis, ke mi okupiĝadu pril' lingva libraro de l'urba biblioteko, en kiu troviĝis interalie lernlibro de Esperanto. Mi tralegis ĝin, sed unue sentis min forpelata del' gramatikaj formoj, tio estas l'egaleco de gramatikaj seksoj, kompare mi konis ilin de l'itala aŭl' romana lingvo. »BelA ĉambrO« sonis al mi nenature, same kiel »belA knabinO«. Sed mallonge poste mi eksciis, ke ĵus ĉi tiu estas la vera kerno del' lingvo.

2) Kompreninte tion, ke Esperanto ne estas ia ajn lingvo, sed nur konstruita por esti komprenata internacie, kiel lingvo sennacia, nudradika kaj libera por ĉiuj, mi povis alproksimiĝi al ĝi sen iaj antaŭjuĝoj. Fakte mi lernis ĝin per la 17 reguloj — jes— sed ankaŭ per kromaj interŝanĝoj kun aliaj esperant-lernantoj kaj - fakuloj.
Pleje mi lernis nur de Wennergren, de lia POMEGO, la plej granda instruilo imagebla. Serioze.
LeviPetro
2017-09-18 11:53:21 UTC
Raw Message
Post by k***@googlemail.com
Post by Mireille Corobu
[...]
17 reguloj? Kiu estas la 17-a?

Lerneme, Petro.
Fabian Eugen
2017-09-18 12:17:09 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by k***@googlemail.com
Post by Mireille Corobu
[...]
Eble temas pri la alfabeto, ĉar mi trovis la sekvan titolon: La 16 reguloj kaj la alfabeto:

Eugenio
Fabian Eugen
2017-09-30 15:05:58 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by k***@googlemail.com
Post by Mireille Corobu
[...]
Eble temas pri la alfabeto, ĉar mi trovis la sekvan titolon: La 16 reguloj kaj la alfabeto: http://youtu.be/VWfjYLNRckQ
Eugenio
PS: Mi citas el enkondukaj vortoj de
"Gramatiko en la Fundamento" :

"La libro FUNDAMENTO DE ESPERANTO estas la bazo de Esperanto. Ĝi enhavas ĉapitron nomitan Fundamenta Gramatiko de la Lingvo Esperanto en Kvin Lingvoj. Tiu ĉapitro enhavas la famajn 16 regulojn. Estas ofta miskompreno, ke Esperanto havas nur 16 regulojn. Fakte la nombro de reguloj estas multege pli granda. Eĉ estas 17 reguloj jam en la Fundamenta Gramatiko, ĉar ĝi komenciĝas per instruo pri la alfabeto, kiu ne estas numerita. Krome en la parto Ekzercaro troviĝas pli da reguloj, kaj per rektaj instruoj, kaj per ekzemploj. La Fundamenta Gramatiko estas tamen la plej grava gramatika regularo de Esperanto. Ĝi estas la bazo de ĉiuj aliaj reguloj."

Eugenio
Fabian Eugen
2017-10-01 10:04:04 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Interesa rakonto pri la temo de Jefim Zajdman:

En 1957 en Moskvo okazis Internacia festivalo de junularo kaj studentoj. Ĉar al la festivalo  aliĝis ankaŭ esperantistoj el diversaj landoj, la registaro decidis montri, ke en Sovetunio esperanto ekzistas kaj permesis anonci pri ĝi en gazetaro. Tiel post 20 jaroj reaperis malnovaj esperantistoj, kiuj post la teruraj 30-aj jaroj timis elŝovi  verdan nazon. Iuj el ili – el ekzilo kaj malliberejoj….Se vi deziras daŭrigi la legadon, je taŭga ligilo por vi:

Eugenio
Fabian Eugen
2017-10-02 14:50:09 UTC
Raw Message
PS: Pardonu pro la mistajpo kiu ŝajnas gramatika eraro ( je taŭga ligilo-->jen taŭga ligilo). Korekto: Se vi deziras daŭrigi la legadon, jen taŭga ligilo por vi: http://www.tero.su/index.php?ling=esper&raz=2
Eugenio da Sangiorgio
2018-05-15 11:40:53 UTC
Raw Message
Post by Mireille Corobu
Mi estas scivolema pri kelkaj demandoj
1- kiel vi malkovris Esperanton?
2- kial vi lernadis la lingvon?
Mireja
Kiel mi farigxis esperantisto*(Rakontas Jefim Zajdman)
[...]
https://www.ural-sib.org/eo/jefim-semjonovicx-zajdman-1937-2017
Al la fratoj ( Zamenhof)
Forte ni staru, fratoj amataj,
Por nia sankta afero!
Ni bataladu kune tenataj
Per unu bela espero!
Regas ankoraŭ nokto sen luno,
La mondo dormas obstine,
Sed jam leviĝos baldaŭ la suno,
Por lumi, brili senfine.
Veku, ho veku, veku konstante,
Ne timu ridon, insulton!
Voku, ho voku, ripetadante,
Ĝis vi atingos aŭskulton!
Dekon da fojoj vane perdiĝos
La voko via ridata,—
La dekunua alradikiĝos,
Kaj kreskos frukto benata
Tre malproksime ĉiuj ni staras
La unu de la alia . . .
Kie vi estas, kion vi faras,
Ho, karaj fratoj vi miaj?
Vi en la urbo, vi en urbeto,
En la malgranda vilaĝo,
Ĉu ne forflugis kiel bloveto
La tuta via kuraĝo?
Ĉu vi sukcese en via loko
Kondukas nian aferon,
Aŭ eksilentis jam via voko,
Vi lacaj perdis esperon?
Iras senhalte via laboro
Honeste kaj esperante?
Brulas la flamo en via koro
Neniam malfortiĝante?
Forte ni staru, brave laboru,
Kuraĝe, ho nia rondo!
Nia afero kresku kaj floru
Per ni en tuta la mondo!...
Bela Kovacs: OFTE MIN TORTURAS DEMANDO: ĈU ESPERANTO ESTIS KREITA ĜUSTATEMPE? EBLE LA HOMARO ANKORAŬ NE MATURIĜIS POR KOMPRENI ĜIN….
Kelkfoje ankaŭ mi havas ĉi tiun dubon.
Eugenio da Sangiorgio