Malta respupliko
Oto Tekihaki
2013-06-28 19:47:47 UTC
Raw Message
Malto aŭ la Malta Respubliko (maltlingve: Repubblika ta' Malta) estas sudeŭropa insula ŝtato en Mediteraneo. La malta insularo konsistas el la tri loĝataj insuloj Malto (ĉ. 246 km²), Gozo (maltlingve: Għawdex, ĉ. 67 km²) kaj Comino (Kemmuna, ĉ. 3 km²) kaj la neloĝataj insuloj Cominotto (Kemmunett), Filfla (Filfola), St. Paul's Islands kaj Fungus Rock. La ĉefinsulo Malto konsistas el du regionoj kaj kvin distriktoj. Gozo kaj Comino estas kune la tria regiono kaj la sesa distrikto. La nomo Malto devenas de la fenica vorto malet, kiu signifas rifuĝejon, la grekoj nomis la insulon Melite.
Malto sendependiĝis de la Unuiĝinta Reĝlando la 21-an de septembro 1964. Ĝi iĝis membro de la Eŭropa Unio la 1-an de majo 2004 kaj de tiam estas ĝia plej malgranda ŝtato.
Raportas Oto Tekihaki

LeviPetro
2013-06-29 11:14:02 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
[...]
http://youtu.be/wOYEsb7efms
Jes.
La Malta sxtato havas unu nacian lingvon, kiu estas la malta, kaj du
oficialajn lingvojn, kiuj estas la malta kaj la angla. La malta estas
unu el la multaj oficialaj lingvoj, en kiuj la eŭropaj traktatoj estas
redaktitaj.

La malta alfabeto estas malta versio de la latina alfabeto. La semida
esenco de la malta lingvo, malgraŭ multaj fremdaj influoj, estas
okulfrapa. Alivorte, la malta lingvo estas parenca al la hebrea kaj al
la araba. Ĝi ne estas facila lingvo, kun specife kompleksaj regulaj formoj
kaj multaj malregulaĵoj.

Petro.
LeviPetro
La Malta _ŝtato_.
Oto Tekihaki
2013-06-29 13:54:52 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
[...]
Dankon Pietro. Temas pri tre interesaj informoj.... La video tre plaĉis al mi ĉar laŭ mia kompreno ĝi estis farita profesie. Ankaŭ la muziko estis plezura. Kiu volas scii pliajn detalojn pri Malta respubliko, bonvolu klaki sur la suban ligilon:

http://eo.wikipedia.org/wiki/Malto
Oto

PS: Se mi kapablus korekti la titolon, kompreneble mi skribus respubliko, ne *respupliko*
LeviPetro
2013-06-29 22:56:46 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
[...]
Laŭ la sama fonto, la tria lingvo plej parolata de la maltanoj estas la
itala. Pri la eraroj, franca proverbo diras: "Oni volas perfektecon, sed
la suno havas makulojn".

Petro.
Oto Tekihaki
2013-06-30 05:19:16 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
[...]
Pardonu Petro, mi povus erari, sed mi komprenis malsame. Mi suspektas ke la skribinto estas italo kaj li ne parolas pri minoritataj lingvoj en Malto. Estante italo li tamen rimarkas ke iuj maltanoj parolas (li estas surprizita) eĉ la italan... Tamen tio ne devus esti surprizo, se estas vere ke la maltanoj originas el Sicilio. Jen la teksto:

"La oficiala lingvo sur Malto estas la malta lingvo (Malti), sed plejmulto el la loĝantoj parolas ankaŭ la anglan, kaj iuj eĉ la italan".

Oto
LeviPetro
2013-06-30 11:23:59 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
Post by LeviPetro
Post by Oto Tekihaki
[...]
Kara Oto,

Mi ne deziras polemiki nek pretendas ian kompetenton pri la temo. Mi
interesiĝas pri ĝi por informiĝi, ne kun pretendo instrui.

El Vikipedio mi transdonas jenon, kiun mi ekstraktis el artikolo de Vikipedio:

"La oficiala lingvo sur malto estas la malta lingvo (Malti), sed plejmulto el la loĝantoj parolas ankaŭ la anglan, kaj iuj eĉ la italan. La angla estas samtempe la dua oficiala lingvo."

Mi konsultis ankaŭ paĝojn en franca lingvo. El ili mi trovis, ke ĉ. 95 % el
la loĝantoj parolas malte, nur kelkaj miloj parolas itale aŭ angle.
Inter 100000 kaj 120000 maltanoj komprenas la italan.
La italaj dialektoj, kiuj influis la maltan lingvon ĉefe estus la sicilia
kaj la toska. Mi kompreneble ne kapablas mem juĝi pri tio.
Dum tiu legado, mi eksciis kun miro, ke la ankoraŭ tre vivanta antaŭjuĝo pri
influo de la fenica lingvo nepre estas erara, ĉar la araboj, post sia konkero,
deportis la tutan loĝantaron kaj anstataŭigis ĝin 100 %-e per islama loĝantaro.
Poste, kiam kristanoj rekonkeris la insulojn, ili faris same (inverse),
envenigante sicilianojn, sed konservante nur arabajn sklavojn, kiujn ili
konvertis laŭeble. Tiam la plimulto de la loĝantaro konsistis el arabdialekte
parolantaj sklavoj. Poste ĉiuj restantaj islamanoj estis elpelitaj. Tio donas la
fundon de la nuna malta lingvo kun aldono de influoj itala, angla kaj eĉ franca,
sed ankaŭ kun grava propra evoluo.
La malta ŝtato agnoskas neniun minoritaton, sed konsideras ke ĉiuj maltaj
civitanoj estas maltaj nacianoj kun 100% egalaj civitanaj rajtoj.

Petro.
Oto Tekihaki
2013-06-30 12:26:03 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Kara Oto,
Mi ne deziras polemiki nek pretendas ian kompetenton pri la temo. Mi
interesiĝas pri ĝi por informiĝi, ne kun pretendo instrui.

Oto: Ankaŭ mi ne. Mi pensas same kiel vi. Estas interese ekscii ion novan kiun oni ne sciis antaŭe. Dankon pro via kontribuo. Nun, dank' al vi, ni scias iomete pli pri la Malta respubliko.

Petro: El Vikipedio mi transdonas jenon, kiun mi ekstraktis el artikolo de Vikipedio:

"La oficiala lingvo sur malto estas la malta lingvo (Malti), sed plejmulto el la loĝantoj parolas ankaŭ la anglan, kaj iuj eĉ la italan. La angla estas samtempe la dua oficiala lingvo."

Petro: Mi konsultis ankaŭ paĝojn en franca lingvo. El ili mi trovis, ke ĉ. 95 % el la loĝantoj parolas malte, nur kelkaj miloj parolas itale aŭ angle.
Inter 100000 kaj 120000 maltanoj komprenas la italan.

Oto: Laŭ mia kompreno tiu fakto ne ekskludas ke en Malto oni parolas ankaŭ aliajn minoritatajn lingvojn, ekzemple, kiel vi mem diris, ankaŭ la francan sed la aŭtoro pro neprecizigita kialo ne volis paroli pri tio.

Petro: La italaj dialektoj, kiuj influis la maltan lingvon ĉefe estus la sicilia
[...]

Oto: Tre interese. Se ni kontrolus la historiojn kiujn oni instruas en diversaj Eŭropaj ŝtatoj, ni certe malkovrus multajn aferojn kiuj kontraŭdiras unu la alian.

Petro: La malta ŝtato agnoskas neniun minoritaton, sed konsideras ke ĉiuj maltaj civitanoj estas maltaj nacianoj kun 100% egalaj civitanaj rajtoj.

Oto: Sekve, Malto, krom esti tre interesa lando, havas plenan rajton esti membroŝtato de la Eŭropa Unio...
Dankon pro via kontribuo kaj bonan dimanĉon!

http://youtu.be/wOYEsb7efms

Post by LeviPetro
Petro.
Oto
Fabian Eugen
2017-11-01 20:52:41 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
Dankon pro via kontribuo kaj bonan dimanĉon!
http://youtu.be/wOYEsb7efms
http://youtu.be/X5ZkXzq_0NQ
Post by LeviPetro
Petro.
En Malto. sur la insulo Gozo, Antoine de Maximy renkontiĝas kun du pensiuloj en garaĝo kie la muroj estas tute kovritaj de fotoj faritaj pri mortintaj personoj. En Malto Antoine renkontiĝas kun multaj personoj sed li rimarkas ke ili ne invitas lin facile en sian loĝejon. Eble ankaù pro insulara pensmaniero, lokaj tradicioj aŭ pro tumulta historio de la insularo. Restas la fakto ke ĉifoje la rolo de gasto estas iomete malpli facila ol kutime. Lin altiras kaj ravas la tre ĉefaj insuloj de la insularo: Gozo Malto kaj Komino.

Eugenio da Sangiorgio