Optimismo kaj pesimismo
LeviPetro
2016-02-08 17:04:37 UTC
Raw Message
Pesimismo chiam estas preferinda, char se oni eraras, tio malpli
akre doloras.

Petro.
Oto Tekihaki
2016-02-08 18:42:25 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Pesimismo chiam estas preferinda, char se oni eraras, tio malpli
akre doloras.
Petro.
Troa optimismo kaj troa pesimismo, ambaŭ estas malĝustaj. Duonglason da vino, mi preferas vidi kiel glaso duonplena. Bedaŭrinde mi ne ĉiam sukcesas. :-)

Oto
Harri Laine
2016-02-08 20:26:09 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
Duonglason da vino, mi preferas vidi kiel glaso duonplena.
Bedaŭrinde mi ne ĉiam sukcesas. :-)
Vi simple malŝparis monon, kiam vi aĉetis tiom grandajn
glasojn. Eta glaso sufiĉus por tia eta kvanto da vino, kaj
kostus malpli. Do prefere ne pesimismu, sed komprenu la
vivon kiel longan lernadon pri ekonomia mastrumado.

Harri
Oto Tekihaki
2016-02-08 21:30:04 UTC
Raw Message
Post by Harri Laine
Post by Oto Tekihaki
[...]
Dankon pro la konsilo Harri! Miaj glasoj estas normalaj. Sed eble vi pravas se mi trinkas vinon en vodkaj glasoj mi povos plenigi ilin pli facile kaj mi sukcesas trompi min pensante ke mi trinkis plenglason da vino. ;-)

Oto
Kara M'bola
2016-02-08 19:14:19 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Pesimismo chiam estas preferinda, char se oni eraras, tio malpli
akre doloras.
Ne, pesimisto ĉiam doloradas, sendepende de okazaĵoj ĉirkaŭ ŝi. Do, pli
bona esti pli optimista ol pesimista. (Miaopinie, kompreneble.)
:q!
John Cooper
2016-02-08 20:09:51 UTC
Raw Message
On Mon, 8 Feb 2016 19:14:19 -0000 (UTC)
Post by Kara M'bola
Post by LeviPetro
[...]
Pesimistoj ĉiam doloradas viaopinie, sed eble pesimisto ĝuas sian
pesimismon, kaj do ne doloradas tiom kiom vi supozas.

Preferinda estus esti realisto, kiu esperas kiam valoras la penon, sed
estas realista kiam ne.

John Cooper
Kara M'bola
2016-02-08 20:48:16 UTC
Raw Message
Post by Kara M'bola
Post by LeviPetro
[...]
"Pesimisto kiu ĝuas sian pesimismon" == cinikulo :)
Post by John Cooper
Preferinda estus esti realisto, kiu esperas kiam valoras la penon, sed
estas realista kiam ne.
Eble jes, sed iam (ne ĉiam) estas bona pensi eĉ surrealismece.
:q!
Oto Tekihaki
2016-02-24 18:25:20 UTC
Raw Message
Post by Kara M'bola
Post by LeviPetro
[...]
Ne. Tiu estas fakiro, alivorte asketo. Ekzistas ankaŭ alia vorto kiun mi ne memoras. Cinikulo estas cinika ne kontraŭ si mem sed kontraŭ la aliaj, precipe kontraŭ bonŝanculoj. Ene de ĉiu cinikulo estas idealisto elrevigita. Mi tuj pensis al Kabe: https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/

Oto :-)
Post by Kara M'bola
:q!
Oto Tekihaki
2016-02-16 18:49:36 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Pesimismo chiam estas preferinda, char se oni eraras, tio malpli
akre doloras.
Petro.
Kvankam lastatempe Esperanto estas kreskanta, mi estas sufiĉe pesimisma pri la venonto. Kiel ankaŭ Zamenhof asertis antaŭ cent jaroj, novaj ideoj renkontas multajn kontraŭulojn, precipe en la vicoj de tiuj kiuj neniom scias pri la afero. Estas strange ke por averaĝa homo kiu scias nenion pri Esperanto, estas pli kredeblaj severaj kritikoj ol pozitivaĵoj. Zamenhof naskiĝis en centrorienta parto de Eŭropo, kie la latina lingvo estis vaste instruata, helpata ankaŭ de la katolika eklezio kiu ĉiudimanĉe predikis en ĉi tiu lingvo. Sekve estis normale ke eĉ hungaro pli facile komprenis latinidajn vortojn ol hindo-ĉinajn. Zamenhof simple elektis vortostokon kiu estis plejparte komprenebla en Europo kie li naskiĝis kaj ne nur en Eŭropo. Ĉu ni devas akuzi lin ke li ne naskiĝis en ekstremoriento? Laŭ iuj kritikemuloj ŝajnas ke jes. Nun anstataŭ la latina lingvo estas disvastiĝinta la angla lingvo. Multaj kritikantoj, kiel vi povas legi ankaŭ sube, kapablas vidi la aferon nur el la vidpunkto de tiu kiu studis la anglan lingvon sed neniam sukcesis atingi superan nivelon nek en la angla nek en Esperanto. Tamen, por nescianto, li estas pli kredebla ol iu alia kiu deziras informi lin pri la reala stato de la internacia lingvo Esperanto:

http://www.xibalba.demon.co.uk/jbr/ranto/
LeviPetro
2016-02-17 00:22:22 UTC
Raw Message
Post by Oto Tekihaki
Post by LeviPetro
Pesimismo chiam estas preferinda, char se oni eraras, tio malpli
akre doloras.
Petro.
http://www.xibalba.demon.co.uk/jbr/ranto/
La autoro de tiu pamfleto eble ne estas kreteno, sed li klare prenas
siajn legantojn se ne por idiotoj, sed almenau por nescivolemuloj,
kiuj volonte sen kontrolo akceptas chian mensogon.
Pesimismo same kiel optimismo servas al nenio. Mi ne konas la estontecon
sed Esperanto jam donis al mi multon, inkluzive anglajn amikojn, al kiuj
ghi ankau donis multon. Usonanino, renkontita en neesperantista medio,
sciante ke mi estas esperantisto, konfesis al mi sian senton de kultura
izoliteco. "Mi provis lerni lingvojn, sed vane: chiufoje kiam iu scias,
ke mi estas anglalingvano, homoj provas paroli al mi en la angla por
ekercighi, sed por miaj provoj atingi ilian kulturon tra vivantaj homoj,
la pordo estas fermita.
Atentu pri tio, ke por ghenerala akcepto de la tiel nomitaj arabaj ciferoj
en Europon necesis plurajn jarcentoj.

Petro.
Oto Tekihaki
2016-02-17 12:02:06 UTC
Raw Message
Il giorno mercoledì 17 febbraio 2016 01:22:24 UTC+1, LeviPetro ha scritto:
La autoro de tiu pamfleto eble ne estas kreteno, sed li klare prenas
siajn legantojn se ne por idiotoj, sed almenau por nescivolemuloj,
kiuj volonte sen kontrolo akceptas chian mensogon.

Oto: Estas ĝuste tiel.

Petro: Pesimismo same kiel optimismo servas al nenio. Mi ne konas la estontecon
[...]

Oto: Estas kompreneble. Por atingi ilian kulturon oni devas lerni ilian lingvon. Sed lerni lingvon estas granda laboro, eĉ se temas pri mondvaste disvastiĝinta lingvo kiel la angla:

Du you speak english? : https://www.facebook.com/ievgendudi/videos/477460779099823/

Petro: Atentu pri tio, ke por ghenerala akcepto de la tiel nomitaj arabaj ciferoj
en Europon necesis plurajn jarcentoj.

Jes. Por iuj estis granda problemo akcepti la ciferon nulo (0). Ili diris ke nula kvanto ne bezonas ciferon. Laŭ ili cifero nulo estas absurdaĵo.

Oto
LeviPetro
Ups! pluraj jarcentoj!
Fabian Eugen
2016-07-06 13:32:10 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
Atentu pri tio, ke por ghenerala akcepto de la tiel nomitaj arabaj ciferoj
en Europon necesis plurajn jarcentoj.
Petro.
Ups! pluraj jarcentoj!
Jes. Kuraĝigas nin la fakto ke lingvoj vivas plurajn jarcentojn…
-------
Ĉu museto povas malhelpi elefanton se tiu volas transiri ponton? Eĉ se ĝi volus protesti, la elefanto tute ne aŭdus la mallaŭtan voĉon de la museto pro la bruo kaŭzita per la propraj paŝoj….

Ĉu vi memoras la ŝercon?... Kelkfoje ni troigas por kuraĝigi nin.

Elefanto kaj museto transiras lignan ponton. La museto diras: Ho kiel grandan bruon ni faris!…

Mi demandas min: Se nia movado estas malforta museto, kial ni devus malhelpi elefanton realigi siajn planojn, tiun *mirindan* internacian interkomprenon kiun vi povas vidi per la suba ligilo. Se io ne funkcias, ne estas pro kulpo de la museto. La mison oni devas serĉi en la plano mem aŭ eble, en la damaĝita aŭ ne ankoraŭ finkonstruita ponto… Nun post la breksito la angla fariĝis neŭtrala. Sekve ĝi havas unu plian ŝancon. Iuj malesperantoj pensas ke post la morto de Esperanto tiu estas la vera "Esperanto" kiun parolas ankaŭ la baratano en la video sube. Bedaŭrinde anglalingvanoj ne komprenas ĝin. Sed, paciencon, tia estas la neŭtraleco. Ankaŭ ili devos lerni ĝin. Kion vi pensas pri tiu Nov-speranto?

Eugenio :-)

video:

https://www.facebook.com/ievgendudi/videos/477460779099823/
LeviPetro
2016-07-06 22:06:12 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
[...]
Mi pensas, ke tiu modesta prezento estas bonega enkonduka ekzercado al
tiu Nov-speranto ankau nomita Globish.

Petro
Fabian Eugen
2016-07-08 13:38:39 UTC
Raw Message
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
[...]
Mi komprenis nenion el tiu "globish" parolata de la baratano. Kaj ne temas pri la barata R-sono (kiu povus esti problemo por anglalingvanoj), ĉar mi prononcas ĝin kvazaŭ same. Al mi ŝajnas ke li enkondukas kromajn vokalojn. Estas amuze ke li kulpigas anglalingvan prononcon de la intervjuanto pri la fakto ke li ne komprenas la anglan.. Laŭ li, la ĝusta prononco de la angla lingvo estas tiu kiun li parolas… Antaŭ kelkaj jaroj mi vidis en la itala televido Bolognajn geedzojn kiuj prezentis vojaĝojn. Ŝercante, ankaŭ ili akuzis anglojn kiuj ne komprenis ilin. Ili diris: "Ni interkomprenas per la angla en la tuta mondo krom en Anglio. Ĉu en la britaj lernejoj oni ne instruas la anglan?" :-)

Eugenio :-)

https://www.facebook.com/ievgendudi/videos/477460779099823/
Fabian Eugen
2016-07-25 02:47:04 UTC
Raw Message
Il giorno venerdì 8 luglio 2016 15:38:43 UTC+2, Fabian Eugen ha scritto:

PS: Jen alia ekzemplo ke tiun priparolatan Globish iuj nomas Esperanto.
Traduko el la angla: Ni decidis nomi ĉi tiun filmon ESPERANTO, pro la
miksaĵo de la lingvoj kiun ni ĉiam uzas dum niaj vojaĝoj."

"We decided to call the movie ESPERANTO due to the mix of languages that we always speak when we are on the road."

https://vimeo.com/6590852
--------
Eugenio
Marko Rauhamaa
2016-07-25 06:08:45 UTC
Raw Message
La usona politikisto Tim Kaine:

Se vi volas esti prava, estu pesimisto,
se vi volas agi prave, estu optimisto.

Marko
Kara M'bola
2016-07-25 21:09:59 UTC
Raw Message
Post by Marko Rauhamaa
Se vi volas esti prava, estu pesimisto,
se vi volas agi prave, estu optimisto.
Li pravas. Do, al mi, li ŝajnas esti pesimisto ;)
:q!
Fabian Eugen
2016-07-08 14:23:12 UTC
Raw Message
Il giorno martedì 16 febbraio 2016 19:49:38 UTC+1, Fabian Eugen ha scritto:

Malgraŭ ĉio ĉi, nuntempe restas ĉiam sufiĉaj motivoj esti optimistaj. Jen interesa ligilo pri radio disaŭdigoj:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1069088499852740&set=gm.10154124409455289

Eugenio
LeviPetro
2016-07-09 11:33:27 UTC
Raw Message
Por optimisto same kiel por pesimisto, gravas esplori la estontecon.
Jen senerara prognozo: se la estonteco ne estos pli bona ol la estanteco,
ghi estos pli malbona, au proksimume sama.

Petro.
LeviPetro
2016-07-09 23:00:42 UTC
Raw Message
Se oni povus antauvidi la estontecon, ofte ghi ne okazus.

Petro.
Fabian Eugen
2016-07-10 10:08:31 UTC
Raw Message
Ni bezonas multajn optimistojn similajn al ĉi tiu brazila junulo: https://www.facebook.com/globetoTV/videos/1406467219440815/
---------
Eugenio ;-)
Fabian Eugen
2018-02-11 17:54:52 UTC
Raw Message
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
[...]
PS: Aliflanke eble estas pli bone ne troigi. Estas bele esti optimistoj sed samtempe oni devas esti ankaŭ realistoj. Eble Kabe estis je la komenco iomete tro optimista kaj poste rimarkante ke Esperanto ne progresas laŭ liaj deziroj, li tute perdis la esperon kaj forlasis la movadon. Ĉu ne estus por li kaj por ni pli bone se li farus iomete malpli sed daŭrigus sian agadon ĝis la fino?: https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/

http://boulogne2005.online.fr/eo/historio/kabe.htm

Eugenio