Esperanto, Ido, Lingo internasiuna
Nadaou
2017-08-13 19:57:06 UTC
Raw Message
Mi trovo ke l'Esperanto esto tropo malfasila de prununso e ke l'ido estus mai daga se nu estus la lingo de la rasisti swisana, alemaniana e de l'esto de la Franco.

Ni xtoso stoga utilizar ina altra lingo inka mai simpla, la lingo internasiuna, piw, ona, nu esto rezervada a la "blanka raso" kumo dizo ino blogo en ido.

(blanka en ido esto winda en lingo internasiuna)
Fabian Eugen
2017-09-13 09:49:43 UTC
Raw Message
Il giorno domenica 13 agosto 2017 21:57:08 UTC+2, Nadaou ha scritto:
> Mi trovo ke l'Esperanto esto tropo malfasila de prununso...

Kion mi sonĝis pri vojaĝoj en mia junaĝo, Antoine de Maximy realigis. Li estas, en certa senso, la  nuntempa Uliso. Lia lingvo la franca ne ĉiam funkcias. Tiuokaze li uzas la plej disvastiĝintan internacian lingvon, la gestolingvon. Ĉi tiu estas la lasta ebleco ankaŭ por unulingvuloj kiuj ne amas aŭ ne kapablas lerni. Vera poligloto neniam diros ke Esperanto estas malfacila. Jen Antoine, en Suda Koreio:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9nMc-bhpZLo

Eugenio da Sangiorgio
f***@gmail.com
2017-09-17 10:51:11 UTC
Raw Message

Bone paroli alian lingvon neniam estas facile!
Fabian Eugen
2017-09-22 12:16:06 UTC
Raw Message
Il giorno domenica 17 settembre 2017 12:51:12 UTC+2, ***@gmail.com ha scritto:

> Bone paroli alian lingvon neniam estas facile!

Jes. Precipe, por unulingvuloj, kiuj ankoraù ne bone komprenas eĉ la propran gepatran lingvon.

Eugenio
LeviPetro
2017-09-25 10:54:43 UTC
Raw Message
Le vendredi 22 septembre 2017 14:16:08 UTC+2, Fabian Eugen a écrit :

> Jes. Precipe, por unulingvuloj, kiuj ankoraù ne bone komprenas eĉ la propran gepatran lingvon.
>
> Eugenio

Nadaou plendas, ke Esperanto estas tro malfacila, sed praktike li traktas ĝin kvazaŭ li prave opinius ĝin tro facila, propagante por du aliaj lingvoj, kiuj evidente estas pli malfacilaj (iliaj gramatiko kaj vortaro estas pli kompleksaj, postulante pli longan lernadon).

Petro.

"Ĉĉ Ĝĝ Ĥĥ Ĵĵ Ŝŝ Ŭŭ AŬ Aŭ aŭ EŬ Eŭ eŭ"
Fabian Eugen
2017-09-25 12:23:20 UTC
Raw Message
Il giorno lunedì 25 settembre 2017 12:54:45 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

> Nadaou plendas, ke Esperanto estas tro malfacila, sed praktike li traktas ĝin kvazaŭ li prave opinius ĝin tro facila, propagante por du aliaj lingvoj, kiuj evidente estas pli malfacilaj (iliaj gramatiko kaj vortaro estas pli kompleksaj, postulante pli longan lernadon).

> [...]

La homa brako estis kreita tiamaniere ke ĝi portas facile objektojn al si mem. Do, egoismo estas tute natura fenomeno. Estas pli facile reformi ol lerni. Ekzemple Leonido volas interŝanĝi -E kun -O. Ne tute seninterese ĉar en la rusa lingvo adverboj finiĝas per -O. ( medlenno= *malrapido* (malrapide)) La fakto ke tiu reformo por la aliaj kreus grandan konfuzon, tute ne imteresas lin.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000680002560&fref=gs&hc_ref=ARQN9Uylw_jFnRix65K2o5V4tN_vvY0FvNyMH_NIHmH4FIneyrFwNsKohN22dyTKQgc&dti=146568582540577
------------------
Amike, Eugenio
Fabian Eugen
2017-09-26 12:15:54 UTC
> [...]
>
> Nadaou plendas, ke Esperanto estas tro malfacila, sed praktike li traktas ĝin kvazaŭ li prave opinius ĝin tro facila, propagante por du aliaj lingvoj, kiuj evidente estas pli malfacilaj (iliaj gramatiko kaj vortaro estas pli kompleksaj, postulante pli longan lernadon).

Kiam Zamenhof deklaris ke Esperanto estas 50-foje pli facila ol la aliaj lingvoj, li rigardis la aferon el vidpunkto de tiuj kiuj studis la latinan. Nuntempe oni rigardas pli ofte el la vidpunkto de studantoj de la angla aŭ eĉ el vidpunkto de denaskuloj de la angla lingvo. El ĉi tiu vidpunkto la angla ŝajnas multe pli facila ol Esperanto. Kompreneble, flue parolata lingvo ŝajnas ege pli facila ol lernota lingvo. Tamen por mi la vidpunkto de certaj personoj estas nekomprenebla. Al mi ŝajnas ke ili ne estas sinceraj. Mi ege miras pri la vidpunkto de ĉi tiu persono: English has about 5 possible verb forms. Esperanto has a hundred or so.
English has 1 form of an adjective, Esperanto has 4.
English has 2 participles, Esperanto has 6.

Which one is easier, again?
Ĉi tiu vidpunkto por mi estas nekomprenebla.
Amike, Eugenio