EN L MONDON VENIS NOVA VENTO
Fabian Eugen
2017-10-10 12:52:57 UTC
EN LA MONDON VENIS NOVA VENTO

La granda greka filozofo, Aristotelo, diris foje, kiam oni demandis lin: Kio estas la espero? - Ĝi estas la sonĝo de la maldormantoj - respondis la filozofo.

https://www.facebook.com/EsperantoInstituto/photos/a.184737078381622.1073741829.184506935071303/325814650940530
-----------------------------------
Amike vin salutas Eugenio :-)
Fabian Eugen
2017-12-03 08:27:39 UTC
Post by Fabian Eugen
[...]
PS: Multlingvismo estas subtenenda. Nur poliglotoj kapablas rimarki la facilecon de Esperanto. Kiu lernas fremdan lingvon kiel papagalo, por tiu la gramatika facileco de Esperanto signifas nenion. Li eĉ trovos ĝin tro malfacila. Jen kial kaj kiel la moderna teknologio helpos nin:
https://www.facebook.com/awesomestuff365/videos/1974282469480969/
LeviPetro
2017-12-03 10:11:40 UTC
Post by Fabian Eugen
Post by Fabian Eugen
[...]
Genia aparato? Kiom da lingvoj ghi kapablas traduki en kiom da lingvoj?
Ekzistas nun en la mondo pli ol 6000 lingvoj (distingo inter lingvo kaj
dialekto estas politika, ne lingva demando). Ni akceptu tiun nombron: 6000.
Universala (pli ghuste, preskau universala) tradukmashino devas esti kapabla
traduki 6000 lingvojn en 5999 aliajn lingvojn. Alivorte, ghi devas esti
kapabla fari 6000x5999 = 35 994 000 fojojn similan operacion. Ne dubinde, la
teamo kapabla konstrui tian mashinon bezonas esti genia! Por "simpligi" la
aferon, simpla ideo estas tiu, elekti unu lingvon, en kiun kaj el kiu la
mashino bezonus esti kapabla traduki 5999 lingvojn. Per tiu simpligo, la
mashino bezonus esti kapabla fari nur 5999+5999 = 11998 fojojn similan
operacion. Kun tiu kolosa simpligo, la skipo kapabla konstrui la mashinon
tamen plu bezonas esti genia. Tamen ekstaras la demando pri elekto de pontlingvo, nome pri la lingvo, en kiun kaj el kiu estu tradukitaj 5999 lingvoj. Be, mi ne bezonas multe cerbumi por konstati 1-e, ke tio estas politika demando, kaj 2-e, ke anstatau konstrui genian mashinon kapablan fari
11998 fojojn senliman nombron da similaj operacioj, pli simple kaj ekonomie
estus instrui unu solan kaj saman lingvon al chiuj parolantoj de 5999 lingvoj,
kiuj efektive bezonas intergente komuniki. Restas la politika demando: kiun
komunan lingvon elekti?
Mia konkludo estas, ke la jam plurajn dekojn da jaroj malnova ideo pri konstruo
de genia tradukmashino kapabla traduki chiujn lingvojn en chiujn lingvojn ne
solvas la internacian problemon pri komuna lingvo, sed pli radikale starigas
ghin.

Petro.
Fabian Eugen
2017-12-03 13:00:28 UTC
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by Fabian Eugen
[...]
Saluton Petro! Mi ne komprenas kial vi deziras havi tradukaparaton kiu kapablas traduki en ĉiujn lingvojn de la mondo. Ĉu vi havas klavaron kiu kapablas skribi en 6000 lingvoj? Ĉu vi havas vortaron kiu entenas ĉiujn vortojn de la mondo? Laŭ mi estas pli racie havi klavaron kiu kapablas skribi nur tiujn lingvojn kiujn mi konas. Estos iomete simile ankaŭ koncerne tiun genian tradukilon, kiu certe havos multegajn variantojn. Mi dezirus posedi tiun varianton kiu kapablas traduki el la hungara, itala kaj Esperanto. La aliaj 5996 lingvoj apenaŭ interesas min. En kiujn lingvojn ĝi devas traduki? Tio dependas de tio, kie mi intencas uzi ĝin.

https://www.facebook.com/awesomestuff365/videos/1974282469480969/
Post by LeviPetro
Petro.
Eugenio
LeviPetro
2017-12-04 10:59:58 UTC
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by Fabian Eugen
[...]
Post by LeviPetro
Petro.
Eugenio
Kara Eugenio,

Mi deziras nenion specialan sed nur reagis al la filmeto, kies ligilon vi donis.
kiel chiu ajn, mi dependas de tradukoj, kiuj en chiu momento venas de chie ajn,
ne antauvideble.
Antau tre mallonga tempo la Prezidanto de Francio estis en vizito che kurdoj,
kaj li incitighis pro malbona au nesuficha tradukado. En tiu kunteksto ne
utilas "genia" poshaparato, kiu kapablas nur traduki, ekzemple, inter la
franca, la angla, la germana kaj la hispana, au inter la hungara, la itala kaj Esperanto. La franca prezidanto nur bezonis, sed bezonegis tradukon inter la
franca kaj la kurda (pli ghuste: almenau unu el kelkaj malsamaj kurdaj dialektoj). Tamen vershajne cheestis kelkaj jhurnalistoj el diversaj landoj,
kiuj ankau bezonis tradukon, Mi facile povas imagi similan kutiman kachan situacion. Ba, mi konsentas, ke tia problemo ne multe koncernas min. Chi tie
pluvetas kaj malvarmetas.

Petro.
Fabian Eugen
2017-12-04 13:15:37 UTC
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
[...]
Ĉi tie ankoraŭ ne neĝis sed ĉe la pinto de la monto "Grappa",(Ĉu Grapo?)jes. Ĝia pinto (1775 m) estas blanka. La temperaturo nokte estis 0 gradoj kaj nun, tagmeze 4 gradoj...Revenante al la temo, mi ne pensas ke ĉi tiu genia aparato solvos la problemon. Sed mi esperas ke ĝi memorigas al averaĝa homo ke la problemo ekzistas. Ĉi tiu averaĝa homo rimarkas la problemon tre malofte. Nur kiam li troviĝas eksterlande. Ankaŭ tiam li pensas ke la kulpuloj estas la aliaj. Ili havis la kuraĝon ne lerni lian gepatran lingvon kaj devigas lin paroli lingvon kiun li tute ne regas:
:-)

Eugenio

Eugenio
Fabian Eugen
2017-12-14 08:44:27 UTC
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
[...]
Ĉi tie ankoraŭ ne neĝis sed ĉe la pinto de la monto "Grappa",(Ĉu Grapo?)jes. Ĝia pinto (1775 m) estas blanka. La temperaturo nokte estis 0 gradoj kaj nun, tagmeze 4 gradoj...Revenante al la temo, mi ne pensas ke ĉi tiu genia aparato solvos la problemon. Sed mi esperas ke ĝi memorigas al averaĝa homo ke la problemo ekzistas. Ĉi tiu averaĝa homo rimarkas la problemon tre malofte. Nur kiam li troviĝas eksterlande. Ankaŭ tiam li pensas ke la kulpuloj estas la aliaj. Ili havis la kuraĝon ne lerni lian gepatran lingvon kaj devigas lin paroli lingvon kiun li tute ne regas: http://youtu.be/zx8E3kLd3Dk :-)
Eugenio
PS: Ni ne forgesu pri AMIKUMU! http://esperanto.brazilo.org/archives/3190
Fabian Eugen
2017-12-14 14:56:51 UTC
Post by Fabian Eugen
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by Fabian Eugen
Post by LeviPetro
Post by LeviPetro
[...]
PS: La moderna teknologio vekas en ni esperojn kiuj tute ne ekzistis en la tempo de Zamenhof. Unu el tiuj estas Amikumu. Emilio Cid demandas sin: Ĉu indas subteni la "apon" de Amikumu?

Fabian Eugen
2018-01-07 12:03:13 UTC
http://youtu.be/21H560KdNj8
PS: kaj jen la alia: https://www.facebook.com/awesomestuff365/videos/1974282469480969/