Averaĝa homo
Eugenio da Sangiorgio
2018-10-08 18:24:41 UTC
Averaĝa homo konas malmultan gramatikon. Kiam li diras ke Esperanto estas eŭropeca lingvo, li pensas nur al la vortostoko. Li ne amas kunmetaĵojn. Li pensas ke lerni centmil vortojn anstataŭ mil, ne estas problemo. Kompreneble pri lingvolernado li scias preskaŭ nenion... Estas bela la lando Teorio. Tie ĉio funkcias perfekte. Por averaĝa homo teorie ĉiuj lingvoj estas facile lerneblaj. La problemo estas nur manko de tempo. Bedaŭrinde, tio estas nura iluzio. Tion konfermas ankaŭ Lutermano kaj Gandhi… Vilhelmo Lutermano diris: "Esperanto liberigis min kun la instruo, ke normala homo, eĉ kun dumviva fortostreĉo, ne povas akiri la nivelon de alilingva denaskulo de etna lingvo, ke tiuj lingvoj estas simple tro komplikaj por tio, kaj ke tia aspiro estas sensenca pretendo. Esperanto forprenis de mi tiun pezan kaj malesperigan pretendon.": https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/ … Gandhi pensis ke pretendi lerni etnajn lingvoj ĝis la nivelo de denaskulo estas sensencaĵo. Li diris: "ĉiu studento malŝparas almenaŭ kvin jarojn de sia vivo en tiu ĉi senutila klopodo": https://fabigen.wordpress.com/parolado-de-mahatma-gandi/
-------------------------------
Eugenio da Sangiorgio
LeviPetro
2018-10-09 18:35:30 UTC
Post by Eugenio da Sangiorgio
[...]
Por lerni novan lingvon (tio inkluzivas Esperanton) necesas rilate al ĝi iel refariĝi kiel ĵusnaskito. Tio por iuj homoj estas tro humiliga kaj sufiĉas por malebligi praktikadon necesan por lernado.

Petro.
Petro.
Eugenio da Sangiorgio
2018-10-09 20:33:01 UTC
Post by LeviPetro
[...]
Laŭ mia vidpunkto, tio validas ankaŭ por Esperanto, nur se temas pri unulingvulo kiu konas eĉ ne sian gepatran lingvon. Mi estis poligloto kiam mi lernis Esperanton el la revuo "Nuntempa Bulgario"sen kursoj sen lernolibroj kiel oni ludas divenludon. Tiu revuo tute ne parolis pri gramatiko. Mi jam havis 21 jarojn. Vilhelmo Lutermano pensis, ke facileco signifas mankon de esprimkapablo. Jen kiel li ŝanĝis opinion. Mi citas iom el liaj rakontoj:
"Iam, kun amiko survoje al lernejo, mi demandis lin kiel li pasigis la feriojn. Li entuziasmis pri sia feriumado ĉe sia avo, iama laboristo ĉe la petrolindustrio tridek kilometrojn for de ni. Li diris ke tiu parolis al li pri interesa lingvo, facile lernebla, kiu nomiĝas Esperanto. Mi estis tuj naŭzita. Kiom mi penis por lerni iom da angla, da latina kaj iomete da franca! Kaj mi fieris pri tiuj atingoj. Mi spertis kiom komplikaj estas lingvaj sistemoj. Mi estis certa ke ilia komplikeco venas de ilia esprimriĉeco, kaj se Esperanto pretendas esti facila, ĝi ja ne kapablas esprimi la riĉaĵojn de la lingvoj. Pri tio mi certis kaj tion tuj diris al li“… "Esperanto liberigis min kun la instruo, ke normala homo, eĉ kun dumviva fortostreĉo, ne povas akiri la nivelon de alilingva denaskulo de etna lingvo, ke tiuj lingvoj estas simple tro komplikaj por tio, kaj ke tia aspiro estas sensenca pretendo. Esperanto forprenis de mi tiun pezan kaj malesperigan pretendon."… "Multe pli poste mi legis en la libroj de Klaŭdjo Piron, kial tio okazas per Esperanto. Mi partoprenis kursojn por progresintoj – ankaŭ tradukkursojn – en la „Kvinpetalo”, gvidataj de Georgo, kaj pasigis la diversajn ekzamenojn, inkluzive de la „pedagogia” ekzameno. Mi tradukis multajn pecojn el la germana literaturo, sed ekde 2002 okupiĝas pri la Esperanta eldono de la franca monatgazeto Le Monde diplomatique. Krom en okazaj paperaj eldonoj, ĝiaj artikoloj estas legeblaj kaj elŝuteblaj jene": http://eo.mondediplo.com

-Ĉio estas bona se ĝi finiĝas bone.Pardonu min ke mi okupiĝas pri memoroj, sed kion fari, en la proksima jaro mi havos 80 jarojn, mi ne povas konduti kiel junulo : https://fabigen.wordpress.com/alia-vidpunkto/
Amike vin salutas Eugenio da Sangiorgio
Frans Cobben
La gramatiko de nia kara lingvo estas jam bona!
Eugenio da Sangiorgio
2018-10-25 12:08:51 UTC
[...]
Tiun bonecon origine oni trovas jam en la Fundamento. Ĝi estas bona, ĉar ĝi naskiĝis bona. Jen citaĵo pri la Fundamento. (Mi ne memoras de kie): "Ĉiu esperantisto havas la rajton esprimi sin en tia maniero, kiun li trovas la plej ĝusta, tiel same, kiel estas farate en ĉiu alia lingvo. Sed pro plena unueco de la lingvo al ĉiuj esperantistoj estas rekomendate imitadi kiel eble plej multe tiun stilon, kiu troviĝas en la verkoj de la kreinto de Esperanto, kiu la plej multe laboris por kaj en Esperanto kaj la plej bone konas ĝian spiriton."

Vin salutas Eugenio

Frans Cobben
2018-10-29 10:58:43 UTC
[...]
Mi linde danku sincere vin por la bonaj vortoj de nia kar-memora Majstro.