Okaze de la 15a de decembro
ts
2007-12-15 20:30:26 UTC
Okaze de la 15a de decembro, vidu la bildojn kaj la tekson che:
http://www.angelfire.com/ny2/ts/zamenhof.html

Thierry S.
Mireille Corobu
2007-12-15 21:41:18 UTC
Krom Zamenhof kiuj esperantistoj naskiĝis en 15-a de decembro? ;-)
Mireja
CS
2007-12-15 22:20:45 UTC
Krom Zamenhof kiuj esperantistoj naskigis en 15-a de decembro? ;-)
En Vikipedio mi trovis unu
http://eo.wikipedia.org/wiki/Frank_Stocker

Kiom da gravuloj naskigxis en tiu tago (diversjare)?
http://en.wikipedia.org/wiki/December_15th

Kaj cxe esperantistoj multe pli da forpasoj:
http://eo.wikipedia.org/wiki/Hermanus_Jacob_Blokker
http://eo.wikipedia.org/wiki/Marie_Hankel
http://eo.wikipedia.org/wiki/Henri_Paul_Vatr%C3%A9
http://eo.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_David

(cxu............ intencaj.... ???)

Carlo
Paul Ebermann
2007-12-16 02:26:45 UTC
Post by CS
[...]
Hmm, versxajne ne intencaj, sed simple tia festotago pli
atakas la sanecon ol aliaj tagoj, cxefe cxe maljunuloj
proksime al la morto (pro agxo), kiuj estas fervoraj
Esperantistoj.

Pauxlo
Nun ludigxas: : ()
Manuel
2007-12-17 20:53:20 UTC
[...]
http://eo.wikipedia.org/wiki/Ivo_Lapenna

En cxi tiu kazo eble oni arangxis la aferon "avec le gars des
vues" (kun la ulo de la [viv]vidoj*), kiel oni diras en Kanadio.
Carlo
Manvxelo
------------------------------
* FR "vues", EN "[motion] pictures" -- kio en _via_ lingvo ? --
popolaj dirmanieroj por "filmoj".
Paul Ebermann
2007-12-16 02:23:25 UTC
Post by Mireille Corobu
Krom Zamenhof kiuj esperantistoj naskiĝis en 15-a de decembro? ;-)
Mia kuzino naskigxis tiun tagon (sxi morgaux festos, do mi baldaux
devos enlitigxi), sed mi ankoraux ne sukcesis esperantigi sxin.

El la 1242 homoj, kiuj en la lastaj kelkaj jaroj aligxis al
la Internacia Seminario, tri homoj naskigxis tiun tagon
(el Nederlando, Italio, Germanio), kaj unu Francino, kiu
cxi-jare la unuan fojon partoprenos.
Sed ne estas famuloj inter ili.

Pauxlo
Nun ludigxas: : ()
Manuel
2007-12-17 20:56:15 UTC
Post by Paul Ebermann
Post by Mireille Corobu
[...]
Gxis nun... "Aferoj postulas tempon." (titolo de poemo de la dano
Piet Hein)
Post by Paul Ebermann
Pauxlo
Manvxelo
Paul Ebermann
2007-12-20 01:54:50 UTC
Post by Manuel
Post by Paul Ebermann
Post by Mireille Corobu
[...]
Jes, povas esti, ke iu el ili igxos fama.

Mi konas la plej multajn el ili (almenaux de nomo), sed
neniu el ili estas (nun) tiom konata en Esperantujo, ke
mi auxdacus publikigi iliajn naskigxdatojn cxi tie sen
ilia konsento, kaj mi ne opinias tiun temon suficxe
grava por ke mi petus konsenton de ili.

Pauxlo
Nun ludigxas: : ()
Manuel
2007-12-20 19:44:15 UTC
Post by Paul Ebermann
Post by Paul Ebermann
Post by Mireille Corobu
[...]
Nu mi forgesis aldoni ridetulon. Rimarku, kiel diris la Eta Princo,
Kompreneble.
Post by Paul Ebermann
Pauxlo
Manvxelo
CS
2007-12-15 22:14:16 UTC
Tute prave laux tekstoj... Sed...
Sed kiu - ekde Kristo (kiu post miraklo diris: "ne rakontu pri tio") - estis
auxskultita?
Alivorte: Zamenhof ne volis memflatadon, sed cxu eblas haltigi la dankemon?
Pensu pri kiom da vivoj estis koncernataj ("transformitaj"?) de la eta
okulkuracisto de Bjalistoko...
Se iu ne volas dankojn, tamen oni ne povas bloki la dankesprimojn.
Ludoviko komprenos: kiu povus pli bone ol ili kompreni: li, kiu donacis
komprenilon?
Carlo
Giuseppe Castelli
2007-12-16 08:33:49 UTC
Post by CS
Zamenhof ne volis memflatadon, sed cxu eblas haltigi la dankemon?
Ordinare oni "dankas" festante "rondajn" jar-intervalojn. Ekzemple ĉi-jare
oni festis pri Carlo Goldoni (300 jarojn post lia naskiĝo), Joseph Conrad
(150), Astrid Lindgren (100)... Nur fanatikuloj, kiel la infano Schroeder
el la bildstrio "Peanuts", festas ĉiujare la naskiĝtagon de sia heroo
(liakaze Beethoven).

La kulton de Zamenhof ni devus haltigi ne por respekto al Zamenhof sed por
respekto al ni mem.
Dirk Bindmann
2007-12-16 12:36:20 UTC
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Mi ne konas esperantistojn, kiuj festas la naskightagon de Zamenhof.
Kelkaj festas ja "Esperanto-tagon" au "Tagon de la Esperanto-libro" je
lia naskightago. Tiel komprenis ech la germana gazeto "Die Welt", kiu
jhus raportis pri la Tago de la Esperanto-libro.

Cetere estas al mi tute egale, chu iu festas naskightagojn de Zamenhof,
Beethoven au iu alia. Zamenhofon mi opinias tute admirinda kaj interesa
persono. Festi naskightagon de tia homo estas lau mi multe malpli
freneza ol festi naskightagon de si mem. Kaj rigardu la kristanojn: ili
chiujare festas la naskighon de sia heroo ech dum pluraj tagoj, fakte
dum semajnoj kun advento. Chu ni vere malrespektu tion?

Gravas ne chu iu festas ion, sed gravas ja kiel iu festas ion. Kaj festi
naskightagon de Zamenhof kiel Tagon de la Esperanto-libro shajnas al mi
tre inteligenta maniero de festado.

Kore
Dirk
Giuseppe Castelli
2007-12-16 19:51:36 UTC
Post by Dirk Bindmann
[...]
Interese. Mi estas multjara E-isto, sed mi tute ne konis la esprimojn
"Esperanto-tago" aŭ "Tago de la Esperanto-libro" (tiun ĉi duan mi kredis
elpensaĵo de la E-a Civito); male, en mian poŝtekston ĉiujare venas
amaso da sciigoj pri klubaj okazaĵoj dum la "Zamenhofa Tago".

Do ŝajne la vialandaj E-istoj estas malpli kultemaj ol la mialandaj. Sed la
mialandaj ne estas tiom apartaj, ĉar ankaŭ E-istoj el pluraj aliaj landoj
komentis la komencan afiŝon kaj ne miris pri la aludoj al la naskiĝtago de
Zamenhof.
Post by Dirk Bindmann
Zamenhofon mi opinias tute admirinda kaj interesa persono. Festi
naskightagon de tia homo estas lau mi multe malpli freneza ol festi
naskightagon de si mem.
Freneze :-)
Ĉu ni vere rilatu al Zamenhof same kiel religianoj rilatas al sia dio?
Dirk Bindmann
2007-12-17 00:37:37 UTC
Post by Giuseppe Castelli
Post by Dirk Bindmann
[...]
Ni ja ne faras, chu ne? Tamen estas ne malbone rekonscii pri la vivo kaj
verko de Zamenhof almenau dum unu tago en la jaro.

Kore
Dirk
Dario Rodriguez
2007-12-17 10:00:31 UTC
Dirk prave skribis "Tamen estas ne malbone rekonscii pri la vivo kaj
verko de Zamenhof almenau dum unu tago en la jaro."

Konsilinde legi la biografiojn de Zamenhof troveblaj rete en
http://esperantujo.org/eLibrejo :

Vivo de Zamenhof, de Edmond Privat

Zamenhof, de Ernest Drezen

Legendaj ankau la tri libroj tie troveblaj verkitaj far Zamenhof mem.

Dario
Giuseppe Castelli
2007-12-17 21:18:46 UTC
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
Post by Dirk Bindmann
[...]
Ni ja ne faras, chu ne?
Almenaŭ se temas pri ĉiujara festado, ni ja similas al kristanoj kaj
malsimilas al nereligiaj movadoj kiel ekzemple linuksuloj (laŭ mia scio
ili ne festas la naskiĝtagon de Torvalds), la Ruĝa Kruco (ne festas la
naskiĝtagon de Dunant), Amnesty International (ne festas la naskiĝtagon de
Benenson), ktp.

Kaj rimarkeblas ankaŭ aliaj simptomoj de kulteco; ekzemple la ankoraŭ ne
malaperinta esprimo "la majstro", aŭ la vizaĝo de Zamenhof kiu ankoraŭ
aperas en praktike ĉiu artikolo pri E-o kiun mi vidis en italaj gazetoj
(pri tio ĉi lasta ne nepre kulpas ni; sed verŝajne Zamenhof malpli rolus en
la artikoloj se li malpli rolus en nia prezentado de E-o).
Marko Rauhamaa
2007-12-17 21:38:50 UTC
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Tamen ekzemple usonanoj religiece kultas siajn "fondintajn patrojn" kaj
sian konstitucion, kies eternan saĝecon apenaŭ iu usonano kuraĝas dubi.
La ĉefjuĝistoj estas la superaj teologoj, kies interpretoj de la
kanonigita praleĝo laŭ la gvido de la sankta jura tradicio tenas la
popolon unuanima sur la vojo de vivo kaj libereco al feliĉeco.
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Ne forgesu la kanonan literaturon, la fundamenton, kies neeraripovon
neniu ŝancelu, ĉar tiel ordonis la majstro.

Marko
Marko Rauhamaa mailto:***@pacujo.net http://pacujo.net/marko/
Giuseppe Castelli
2007-12-18 00:18:14 UTC
Kompreneble, sed al la potenculoj oni pardonas ĉion...
Paul Ebermann
2007-12-22 23:41:15 UTC
Post by Marko Rauhamaa
Ne forgesu la kanonan literaturon, la fundamenton, kies neeraripovon
neniu ŝancelu, ĉar tiel ordonis la majstro.
Ne: cxar tiel decidis iu kunveno dum la unua
Universala kongreso de Esperanto en 1905.

Pauxlo
Nun ludigxas: Persone: En la Spegulo (En la Spegulo)
Marko Rauhamaa
2007-12-23 00:56:49 UTC
Post by Marko Rauhamaa
Ne forgesu la kanonan literaturon, la fundamenton, kies neeraripovon
neniu ŝancelu, ĉar tiel ordonis la majstro.
Ne: cxar tiel decidis iu kunveno dum la unua Universala kongreso de
Esperanto en 1905.
Ha, kompreneble. La unua koncilio de Niceo...

Tamen oni devas konsenti, ke la konsilio nur konfirmis la vortojn de la
majstro:

[...] klare difinita, neniam tuŝebla kaj neniam ŝanĝebla Fundamento
de la lingvo.

La majstro ja aŭguris, ke iam venos Aŭtoritata Komitato kaj rekreos
Novan Esperanton en ĉiela, fina formo, "sed ĝis tiu tempo la fundamento
de Esperanto devas plej severe resti absolute senŝanĝa".

La majstro krome malbenis devojiĝontojn: "ĉio, kio estas kontraŭ tiu ĉi
libro, devas esti rigardata kiel malbona, se ĝi eĉ apartenus al la plumo
de la aŭtoro de Esperanto mem."

Marko
Marko Rauhamaa mailto:***@pacujo.net http://pacujo.net/marko/
Eugen Fabian
2007-12-23 11:12:46 UTC
Post by Marko Rauhamaa
Post by Marko Rauhamaa
[...]
Kompreneble la fundamento estis multfoje tuŝata tamen la netuŝebleco
se ne servis por alio, ĝi almenaŭ sukcesis iom bridi la reformemulojn.
Post by Marko Rauhamaa
[...]
Nu, ĉi tiun aŭguron eble ni povas apliki al la angla lingvo ĉar la
akcepto tutmonda de Esperanto troviĝas ankoraŭ je cent lumjara distanco.
Post by Marko Rauhamaa
La majstro krome malbenis devojiĝontojn: "ĉio, kio estas kontraŭ tiu ĉi
libro, devas esti rigardata kiel malbona, se ĝi eĉ apartenus al la plumo
de la aŭtoro de Esperanto mem."
Tio montras nur la fakton ke li estis konvinkiĝinta pri la malbona efiko
de la reformismo. Reformistoj estas konvinkiĝintaj ke Esperanto ne
estas akceptita ĉar Zamenhof ne trovis optimuman gramatikan solvon por
sia lingvo. La motivoj de malakcepto de Esperanto estas malsamaj kaj
iomete malpli simplaj. La plurmiljara regulo ke la ekonomie kaj milite
plej forta ŝtato imponas sian lingvon al la mondo, ankoraŭ neniom
ŝanĝiĝis, almenaŭ ne, en la kapo de la homaro. Jen la vera motivo de
malakcepto de Esperanto kaj planlingvoj ĝenerale... Por averaĝa homo,
internacia lingvo malataŭ kiu ne staras ekonomia kaj milita potenco
tutmonda servas al nenio. Tiucele oni jam akceptis la anglan lingvon
ankaŭ se plejparto tute ne meditis pri tiu elekto. Ilia elekto estis
puŝata de plurmiljara inercio kaj profunda malaprezo de la tuta lingva
problemo..... Oni devas subteni la anglan lingvon eĉ se oni neniam
lernos ĝin. Pensi malsame estas kiel naĝi kontraŭflue. :o)
Post by Marko Rauhamaa
Marko
--
http://pacujo.net/marko/
Eugenio augŭras al vi kaj al ĉiuj sceanoj agrablajn festojn! Karaj
amikoj, mi diras kion mi pensas, sen la intenco ofendi iun.
Jens S. Larsen
2007-12-23 13:47:02 UTC
Post by Eugen Fabian
Post by Marko Rauhamaa
La majstro krome malbenis devojiĝontojn: "ĉio, kio estas kontraŭ
tiu ĉi libro, devas esti rigardata kiel malbona, se ĝi eĉ apartenus
al la plumo de la aŭtoro de Esperanto mem."
Unue oni notu la memironion. Due oni notu ke li uzis la esprimon
"estas kontraux" kaj ne "malkonformas al". Tio allasas la interpreton
ke lingvouzo malkonforma al tiu de la Fundamento tamen povas esti tute
bona, se gxi nur estas rezulto de senrompa lingva evoluo dum relative
longa tempo post la alpreno de la normo.
Post by Eugen Fabian
[...]
Tiu argumento validas nur interne de la relative malgranda rondo da
homoj kiuj ne nur interesigxas pri neuxtrala solvo de la konkurenco
inter imperioj, sed ankaux opinias ke tiu problemo havas lingvan
aspekton. Interne de tiu rondo la venko de Esperanto estas masiva, kaj
la Fundamento ludas nur simbolan rolon -- en ludo, tamen, en kiu la
simbola rolo estas treege grava.
Post by Eugen Fabian
[...]
Tio ne estas lingvo internacia, sed lingvo imperia. Averagxa homo ne
distingas, kaj kvankam la distingo devus esti klara al averagxa
Esperantisto, gxi estas tiel revolucia ke ecx la plej bonaj kapoj
inter ni eraras de tempo al tempo.
Post by Eugen Fabian
[...]
Nia problemo estas ke tie kie oni aprezas la kontrauxfluajn
nagxantojn, oni ne prenas lingvon serioze, kaj inverse.
Post by Eugen Fabian
Eugenio augŭras al vi kaj al ĉiuj sceanoj agrablajn festojn! Karaj
amikoj, mi diras kion mi pensas, sen la intenco ofendi iun.
Jens reciprokas. Ni devas ekzerci ankaux inter ni mem la pacan
bataladon -- la bataladon kiu ne kreas malamikojn.

Jens S. Larsen
Eugen Fabian
2007-12-25 15:44:12 UTC
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
Post by Marko Rauhamaa
[...]

Jes. Estas vere.
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
[...]
Mi ne estas certa ĉu mi komprenis bone. Ĉu vi bonvolus klarigi iomete
pli vaste?
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
[...]
Ekzakte.
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
[...]
Tre interese. Ĉu vi parolas pri scienculaj rondoj?
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
[...]
Mi konsentas. Tamen eĉ relegante plurfoje mi ne malkovris kiun mi povus
ofendi. Marko-n ne, ĉar li estas tro inteligenta por ofendiĝi pro
mallertaj vortoj de maljunulo. Ĉu anglalingvulojn? Mi ne kredas ĉar
*lingvovoreco* de la angla ne apartenas al miaj kutimaj argumentoj.
Profunda malaprezo de la tuta internacilingva problemo ne
estas atribuebla nur al anglalingvuloj... Homoj estas kiel herbo: Ili
kliniĝas kiam pasas forta vento. Ĉu Zamenhof eraris konfidi sian lingvon
al "facila vento"? ... Mi pensas, ne. :o)
Post by Jens S. Larsen
Jens S. Larsen
Plezurajn festojn al ĉiuj sceanoj!
Eugenio
Jens S. Larsen
2007-12-27 15:40:39 UTC
Post by Eugen Fabian
Post by Jens S. Larsen
Post by Eugen Fabian
[...]
Estas pli grave ke homoj kolektigxu cxirkaux la komuna lingvonormo, ol
ke ili efektive ellernu gxin. Rekte kulti la normon kaj gxian doninton
oni ecx povas malrekomendi.
Post by Eugen Fabian
Post by Jens S. Larsen
Nia problemo estas ke tie kie oni aprezas la kontrauxfluajn
nagxantojn, oni ne prenas lingvon serioze, kaj inverse.
Tre interese. Ĉu vi parolas pri scienculaj rondoj?
Mi jam forgesis precize kion mi volis diri. Tio povas okazi kiam
respondoj venas ecx nur du tagojn pli malfrue.
Tio ankaux ne okazis.

Jens S. Larsen
Anton Oberndorfer
2007-12-27 16:07:16 UTC
Estas pli grave ke homoj kolektiĝu ĉirkaŭ la komuna lingvonormo, ol
ke ili efektive ellernu ĝin.
Laŭ vi do estas pli grave ke amikoj de Esperanto parolu pri Esperanto ol en
Esperanto. Mi forte kontestas tion kaj diras ke male estas pli grave ke
amikoj de Esperanto parolu en Esperanto ol pri Esperanto.

Alimaniere dirite: Estas mia konvinko ke la soci-kultura laboro staras super
la politika laboro.

Estus interese ekscii sur kiuj argumentoj vi bazas vian opinion.

Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Jens S. Larsen
2007-12-28 13:42:45 UTC
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Ni cxiuj devas morti. Se kvin homoj en la generacio post mia lernos
Esperanton, tio estas pli grava ol ke mi ellernu gxin. Se mi tamen
ellernis, tio estis por kontentigi min mem.

JSL.
Anton Oberndorfer
2007-12-28 17:45:40 UTC
Post by Jens S. Larsen
Ni cxiuj devas morti. Se kvin homoj en la generacio post mia lernos
Esperanton, tio estas pli grava ol ke mi ellernu gxin. Se mi tamen
ellernis, tio estis por kontentigi min mem.
Lingvon oni lernas por paroli ĝin. En la kazo de Esperanto la nura lernado
vere nur alportas personan kontentigon, sed ne plifortigas la
lingvokomunumon. Do la nombro da homoj kiuj ellernas la lingvon estas sufiĉe
malgrava kompare kun tiuj kiuj praktikas la lingvon (precipe buŝe).

Esperanto estas unuavice lingvo kaj do la vivoleĝoj de lingvo validas
unuarange. Ke malantaŭ tiu ĉi lingvo estas ankaŭ iu ideo, tio havas
duarangan signifon. Rezigni pri praktikado de la lingvo unuflanke kaj
sinlimigo al informado pri Esperanto aliflanke kondukas nenien.

Esperanto havas tiom da estonteco kiom da homoj nun kaj estonte parolas ĝin.
Necesas do akceli la regadon kaj praktikadon de la lingvo. Mi faras tion per
la produktado de filmetoj.
Faru tion ankaŭ vi!

Kore

Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Manuel
2007-12-28 20:21:49 UTC
Post by Anton Oberndorfer
Post by Jens S. Larsen
[...]
Mi ne havas la tiucelan ilaron. Pardonu.

Cetere, la filmeto, kiu devus steluligi "Peter Liptovo"-n ne estas
atingebla.
Manvxelo
Anton Oberndorfer
2007-12-28 21:08:15 UTC
Post by Manuel
Mi ne havas la tiucelan ilaron. Pardonu.
Cetere, la filmeto, kiu devus steluligi "Peter Liptovo"-n ne estas
atingebla.
La adreso de la filmeto intertempe ŝanĝiĝis. Mi trovis la novan en la
interretaj paĝoj de Liptova Esperanto Klubo (LEK) kaj korektis la adreson en
mia videopaĝo. Mi testis kaj nun Peter denove estas atingebla tie.

Pri la ilaro por filmi: Kameraoj estas nun ege malmultekostaj. Oni eĉ povas
uzi fotilojn kaj mikrofonon krome. Necesas nur havi komputilon,
tranĉprogramon, eble konvertprogramon kaj bonan retkonekton.

Fakte mi evitas tranĉadon, ĉar tio donas problemojn kun la sono. Mi faras
jene: Unue mi faras la filmeton sen paŭzo per la kamerao kaj registras ĝin
sur la kasedon en la kamerao. Tiam mi transigas la filmeton de la kamerao al
la videoregistrilo kiu havas kaj fiksdiskon kaj DVD-on.
(unue al fiksdisko, poste al DVD). La DVD-on mi portas al la komputilo kaj
tie mi konvertas la filmeton de la formato VR (DVD) per la programo
"MediaCoder" al la formato MPEG-1. Tiam mi alŝutas la filmeton al Youtube aŭ
MyVideo.

En la mondo nun miloj (aŭ eble eĉ milionoj) da homoj sendas filmetojn al
Youtube ktp. Kial ne E-parolantoj povus ankaŭ fari tion?

Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Manuel
2007-12-31 18:45:42 UTC
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Mi dankas kaj provos.
Post by Anton Oberndorfer
Pri la ilaro por filmi: Kameraoj estas nun ege malmultekostaj. Oni eĉ povas
uzi fotilojn kaj mikrofonon krome. Necesas nur havi komputilon,
tranĉprogramon, eble konvertprogramon kaj bonan retkonekton.
Mi havas kompon de la jaro 2001 (versxajne tio ne estas grava
malhelpo).
Mi ne abonas interreton hejme, cxar mi finance ne kapablas.
Kion signifas malmultekoste ? Mi vivas el malgranda malavantagxula
pensiono (_ne_ bonfarta pago), el kiu pli ol duono iras al la
posedanto.
Mi ne volas esti dise vidata antavx, ol perdi suficxe da pezo. ;-(
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Mia kompo estas tro praa por DVD -- kvankam mi povus (se mi havus
monon) acxeti tiucelan cxirkavxilon.
Post by Anton Oberndorfer
En la mondo nun miloj (aŭ eble eĉ milionoj) da homoj sendas filmetojn al
Youtube ktp. Kial ne E-parolantoj povus ankaŭ fari tion?
Klarigu tion al malricxulo avx afrikano.
Post by Anton Oberndorfer
Anton Oberndorferhttp://aldone.de/video
Dankon cxiuokaze, kaj mi kuragxigas _vin_ senripoze davxrigi vian
bonan laboron dum prospera, sana kaj Esper(ant)oplena jaro 2008

Manvxelo
Manuel
2008-01-15 20:37:26 UTC
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Mi rigardis tiun filmon, kaj tre sxatis gxin. Mi esperas, ke Peter-o
produktos pli da Jutjubajxojn.

Dankon pro via tiurilata elpasxo.
Manvxelo
Anton Oberndorfer
2008-01-16 08:00:16 UTC
"Manuel" skribis:

"Mi rigardis tiun filmon, kaj tre ŝatis gxin. Mi esperas, ke Peter-o
produktos pli da Jutjubaĵojn."

Ankaŭ mi esperas tion. La Liptova Esperanto Klubo ja estas tre aktiva en la
produktado de filmetoj. Tio estas tre laŭdinda kaj ŝajnas al mi ke ili estas
tiurilate la plej aktiva Esperanto-Klubo en la mondo. Tamen ankaŭ ili
preferas produkti filmetojn en la slovaka pri Esperanto.

La filmeto de Peter montras ke eblas bele prezenti la landon kaj vere
Slovakio kaj precipe la Liptova regiono havas multajn vidindaĵojn. Sed ŝajne
la problemo estas trovi homojn kiuj pretas kaj kapablas paroli en Esperanto
en tia filmeto. Do Peter faru duan filmon.

Kore
Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Marko Rauhamaa
2007-12-28 22:18:28 UTC
Post by Anton Oberndorfer
Esperanto estas unuavice lingvo kaj do la vivoleĝoj de lingvo validas
unuarange.
Nu, ne. Esperanto estas unuavice lingvo fremda al ĉiu kaj do validas la
leĝoj de fremdaj lingvoj: parkerigado de gramatikreguloj kaj vortoj. La
cerbo lernas fremdajn lingvojn tre malsimile, ol ĝi lernas la
patrinlingvojn. Mi loĝis en Usono dum 15 jaroj, sed mi devas demandi pri
la gramatiko kaj vortaro de la angla lingvo al miaj infanoj, kiuj
ankoraŭ ne vivis tiel longe!
Post by Anton Oberndorfer
Ke malantaŭ tiu ĉi lingvo estas ankaŭ iu ideo, tio havas duarangan
signifon.
Male ol la naturaj lingvoj, kiuj ekzistas senmotive, esperanto ekzistas
por ideoj.
Post by Anton Oberndorfer
Esperanto havas tiom da estonteco kiom da homoj nun kaj estonte
parolas ĝin. Necesas do akceli la regadon kaj praktikadon de la
lingvo.
Jes, tio estas necesa por esperanto (sed ne por la naturaj lingvoj).

Marko
Marko Rauhamaa mailto:***@pacujo.net http://pacujo.net/marko/
Mireille Corobu
2007-12-28 18:19:48 UTC
Post by Jens S. Larsen
Ni cxiuj devas morti. Se kvin homoj en la generacio post mia lernos
Esperanton, tio estas pli grava ol ke mi ellernu gxin. Se mi tamen
ellernis, tio estis por kontentigi min mem.
JSL.
Viaj vortoj tre kuraĝigas Mirejan :-)
En mia familio mi estas la unua kiu eklernis kaj ellernis Esperanton,
kaj la fakto surprizis miajn proksimulojn kaj amikojn.
Mi ĝojas ke nia plej juna filino ŝatas Esperanton kaj diligente lernas
la lingvon kiam ŝi trovas sufiĉe da libera tempo. Pri la nepinetoj kiuj
nun estas tre junaj mi ne scias ĉu ili deziros lerni nian lingvon sed
certe ili scias/scios ke la avino estas "esperantisto" (= praktikas la
lingvon).

Nu...kun granda ĝojo mi ricevis de mia filino kiel kristnaskan donacon
du T-ĉemizojn kun "Esperanto",
kaj unu estas la "Nova T-ĉemizo de JEFO" :-). Bela modelo!
Mi surportos ilin en venonta somero, eĉ sur la strando ;-)

Pro la fakto ke mia paĝaro en www.corobu.com estas regule tre vizitata
de pluraj jaroj, mi opinias ke pli ol 5 personoj en la junaj generacioj
malkovris danke al mi ke Esperanto lingve ekzistas kaj ke parto da ili
eklernis/as/os la lingvon.
Esperantiste salutas
Mireja
Mireille Corobu
2007-12-28 18:26:12 UTC
Post by Mireille Corobu
Pro la fakto ke mia paĝaro en www.corobu.com estas regule tre vizitata
de pluraj jaroj,
Hm! Mi forgesis ŝanĝi ion en la enira paĝo:
Noël jam pasis ĉe ni!
Mi tuj faros la ŝanĝon dum la supo kuiriĝas.
Mireja
Manuel
2007-12-28 20:25:53 UTC
Post by Mireille Corobu
[...]
Mi esperas, ke vi ne nur surportos la cxemizon (sur via brako avx
sxultro), sed ankavx _surmetos_ kaj _surhavos_ gxin.
Post by Mireille Corobu
[...]
PS - Mi felicxas konstati, ke vi ne insistas pri "cxemiza" kiel
substantivon...
;-) M.
Mireille Corobu
2007-12-28 20:55:11 UTC
Post by Manuel
Post by Mireille Corobu
[...]
Mi surmetos, surhavos kaj surportos rekte sur banvesto, kiam la vetero
permesos tion kompreneble.
Bonvolu konsideri tute serioza mian respondon.
Nesubstantive Mireja
Manuel
2007-12-28 20:16:25 UTC
Post by Jens S. Larsen
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Ni cxiuj devas morti.
Porparolu _vin_ ! ;-D
Manvxelo
Eugen Fabian
2007-12-29 16:10:46 UTC
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Mi komprenas vian kontestadon. Vi pravas kiam temas pri
esperantistoj...Tamen provu vidi la aferon el alia vidpunkto. Imagu ke
ĉiuj homoj de la Tero parolas pri Esperanto sen esti kapabla paroli ĝin.
Ĉu mi ne povus supozi ke post iom da tempo certe parolos Esperanton
multe pli da homoj ol nuntempe?... Se la diskonigo ne havus valoron,
homoj ne elspezus milionojn por reklamado...Malnova proverbo diras: Bona
vino ne bezonas reklamadon. Tamen, mi pensas, ke modernaj vinkulturistoj
praktikas multe pli reklamadon por sia vino ol trinkadon de la propra
vino. Alie ili vendus vinon nur al siaj kunvilaĝanoj...Kvankam mi
malŝatas spamon en la televido, mi ne malŝatas inteligentan diskonigon
de la propra varo. (Ekzemple filmetoj en Youtube pri Esperanto)
Post by Anton Oberndorfer
Alimaniere dirite: Estas mia konvinko ke la soci-kultura laboro staras super
la politika laboro.
Ĝis nun mi estis konvinkita ke politiko estas: labori por la bonfarto de
la socio. El ĉi tiu vidpunkto soci-kultura laboro estas
parto de politika laboro. Malsata homo unue volas manĝi kaj nur poste li
pensas al soci-kultura laboro. Ĉu mi diras bone? :o) Akceptu miajn
bonaŭgurojn por la Nova Jaro 2008!
www.molecole.it/transitiveco/
Anton Oberndorfer
2007-12-29 18:26:08 UTC
Post by Eugen Fabian
[...]
Mi mem estas (eksport)komercisto kaj pro tio scias iom pri reklamado.
Reklamo estas utila, se oni povas oferti ion konkretan. En la kazo de
Esperanto tamen la afero restas plej ofte sufiĉe nebula. Bazaj informoj pri
Esperanto estas ja bonaj kaj ili estas ankaŭ disponeblaj en la reto. Sed
motivigi homojn lerni kaj praktiki Esperanton tio bezonas pli.

Grava principo en merkatumado estas diri: "Ni ne vendas borilojn, sed
truojn".
Rilate al Esperanto tio signifas: "Ni ne nur donas al vi eblecon lerni la
lingvon, sed ni ofertas al vi internacian komunikadon".

Do estas eĉ pli grave havi en la reto filmetojn kiuj montras ekzemplojn de
internacia komunikado, ĉar tio estas pli konkreta ol nur teorie laŭdi
Esperanton. La filmeto "Eliabeth en Barcelono" estas tia. Ĝi montras
intervjuon inter katalano kaj germanino. Ankaŭ filmetoj en kiuj unu persono
parolas pri iu temo aŭ pri si mem estas konkretaj ekzemploj de la lingvo kaj
do montras la vivantecon de la lingvo.

Nun en Germanio okazas tri internaciaj aranĝoj: IS, IF kaj NR. Tie filmi
interparolojn estus tre bona afero. La tekniko certe ne estas la problemo.

Mi estas certe ke iom post iom la homoj kuraĝos paroli esperantlingve en
filmetoj. Ili bezonas ekzemplojn. Pro tio mi produktas filmetojn kaj
daŭrigos tion ĝis kiam sufiĉe da aliaj homoj faras tion en taŭga lingva
kvalito.

Mi esperas ke la nova jaro alportos progreson de nia afero kaj en tiu senco
mi deziras al vi ĉiuj sukcesan novan jaron.

Kore
Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Eugen Fabian
2007-12-30 10:46:56 UTC
Post by Anton Oberndorfer
Post by Eugen Fabian
[...]
Dankon pro via precizigo, Anton. Bedaŭrinde mi havas problemon pro la
tro malrapida retaliro. Mi decidis fari paŝojn por plibonigi la aferon.
(Adsl)

Dankon pro la bonaŭguroj kaj de miaflanke ankaŭ mi deziras sukcesan kaj
feliĉan novan jaron al ĉiuj sceanoj.
ts
2008-01-17 08:50:22 UTC
Grava principo en merkatumado estas diri: "Ni ne vendas borilojn, sed truojn".
Rilate al Esperanto tio signifas: "Ni ne nur donas al vi eblecon lerni la
lingvon, sed ni ofertas al vi internacian komunikadon".
Tre bone.
Pro tio eble anstatau chiam diri "facila/simpla*" lingvo
estus pli bone diri:
rapide lernebla, lernebla kun plezuro, lernebla amuzighante ktp...

Thierry
http://interpopolalingvo.inf.hu/

* "simpla" estas evitinda en multaj lingvoj char havas elvokajhon de
malricheco ktp...
CS
2007-12-17 21:48:21 UTC
Versxajne cxi tie oni ne volas kompreni esencan punkton: se iu sentas
dankesprimon por diri, tiu estu libera fari tion. Ne temas pri kultado de
personeco. Kiu havas motivon por danki al LLZ, tiu tion faru la 15an de
decembro, gxuste por havi orientan (orientigan?) daton, kiu cxiuokaze
plifirmigxis, famigxis kun la paso de la tempo.

Kaj cxar la dua plej grava elemento, post la kreo de E-o, estas gxia
literaturo, oni festas gxian libroeldonadon samtage.

Kaj cxar tempo pasas, venos la tempo en kiu oni solenos samtage la mirindan
cxeeston de E-o en la interreto.

Punkto. Cxar aliflanke, oni devus nuligi (kiel nur la granda frato de 1984
farus) cxiujn gravajn internaciajn tagojn, cxar ili cxiel ajn koincidas kun
persono/datreveno/malagrabla evento.

Mi persone multe pli ol dankemon (kiun ja mi havas) sentas grandan kompaton
kaj respekton por LLZ: li estis homo kiu kreis rimedon kiu multe influis la
vivon de homoj. Li ne povis imagi ke cxe cxiu nova teknologia novigo tamen
E-o cxeestos. Ke lia kreajxo estos akceptata de homoj plej diversaj. Ke lia
E-o plu ekzistos 110 jarojn post lia morto. Li mortis en periodo de milito,
kiam cxiuj liaj pacaj idealoj aspektis forvaporigxintaj, kiam la laboro de
(preskaux) tuta vivo aspektis fiaskinta.

Versxajne homo kiel li hodiaux estus mokata kiel naiva revanto: sed li kreis
rimedon kiu transas cxiujn epokojn. Cxu ni ne povas esprimi admiron pro tio?
Cxu ne la 15an de decembro cxiujare?

Mi ne komprenas kial oni ofte deziras reendiskutigi plej simplajn faktojn de
granda ideo, ecx koste de reendiskutigo mem (sekve, malsukceso) de la ideo
mem.

Versxajne pravis tiu, kiu inventis la sloganon: E-o sukcesos, malgraux la
esperantistoj.

Carlo Sarandrea
Giuseppe Castelli
2007-12-18 00:18:15 UTC
Kial ne?
Manuel
2007-12-19 20:37:21 UTC
Post by CS
[...]
Certe Z firme atendis, ke Esperanto venkos. Pro tio dum la Milito li
verkis sian faman _Leteron_al_la_diplomatoj por orienti ilin pri sia
postmilita laboro. Aldone, unu horon antavx sia morto li davxre
tradukadis la Biblion. Evidente temas pri konduto de iu, kiu firme
atendas venkon. Eo jam venkis.
Post by CS
[...]
Malgravx _iuj_ Esperantistoj -- tiuj, kiuj malvolas, ke Eo eliru el la
komforta sino de intergratulantaj amiketoj.
Post by CS
Carlo Sarandrea
Dankon pro via firma staro.

Cxion bonan deziras por la ferioj
Manvxelo
Dirk Bindmann
2007-12-17 23:32:51 UTC
Post by Giuseppe Castelli
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Rugha Kruco kaj AI ne kompareblas al la Esperanto-movado. Ili estas
asocioj au entreprenoj. Aktivas aliaj asocioj kun sama idearo. Ankau en
la Esperanto-movado aktivas diversaj asocioj, kaj probable neniu el ili
festas la naskightagojn de siaj fondintoj.

La linuksuloj ja tre similas al la esperantistoj. Linus Torvalds estas
ege adorata de multaj. Kelkaj fervoraj linuksuloj ankau festas lian
naskightagon. Ghis nun ankorau neniu insultis lin per la vorto
"majstro", char li mem klarigis sian rangon en la hierarkio kaj nomis
sin: "Linus God Torvalds"!
Post by Giuseppe Castelli
[...]
En germanaj gazetoj kutime ne aperas bildoj de Zamenhof. Sed kompreneble
necesas mencii Zamenhofon, se oni volas klarigi, kiel ekestis Esperanto.
Ja li publikigis la unuan projekton de Esperanto, neniu alia. Estus
misinformado prisilenti lin.

Kore
Dirk
Giuseppe Castelli
2007-12-18 00:18:14 UTC
Post by Dirk Bindmann
Rugha Kruco kaj AI ne kompareblas al la Esperanto-movado. Ili estas
asocioj au entreprenoj. Aktivas aliaj asocioj kun sama idearo.
Sed ankaŭ tiuj idearoj, male ol E-o, ne havas "majstron". Do tiuj asocioj
ne nur ne festas sian fondinton, ili festas neniun ajn.

Aliekzemple, kinŝatantoj ne festas la naskiĝtagojn de la fratoj Lumière;
Harley-Davidson-istoj ne festas la naskiĝtagojn de William Harley kaj
Arthur Davidson. Eĉ Robert Baden-Powell, kiun oni citas pri skoltismo
preskaŭ same ofte kiel Zamenhof pri E-o, laŭ mia scio ne estas festata
ĉiujare.
Post by Dirk Bindmann
[...]
Ehe, ĉarme. Nu, fakte mi preferus se ankaŭ Zamenhofon oni nomus "dio"
anstataŭ "majstro": sonus pli ironie :-)
Post by Dirk Bindmann
En germanaj gazetoj kutime ne aperas bildoj de Zamenhof. Sed kompreneble
necesas mencii Zamenhofon, se oni volas klarigi, kiel ekestis Esperanto.
Jes, sed necesas lerte agi por eviti ke li havu tro da spaco.

Kiam oni intervjuis min radie, mi komencis rakonti pri tio, ke li estis
kuracisto loĝanta en urbeto kun kvar nacioj, ke li kreis lingvon prenante
la radikojn el pluraj lingvoj, ktp., kaj mi restis kaptita en tiu temo dum
tutaj minutoj, kiujn mi multe pli utile povus uzi por prezenti hodiaŭajn
aferojn.
Harri Laine
2007-12-18 09:09:58 UTC
Post by Giuseppe Castelli
ili ne festas la naskiĝtagon de Torvalds), la Ruĝa Kruco (ne festas la
naskiĝtagon de Dunant),
Pri la 8-a de majo, la naskigxtago de Henri Dunant, la "Monda Tago de
la Rugxa Kruco kaj Rugxa Lunarko", vidu ekz. (angle, france):

http://www.icrc.org/web/eng/siteeng0.nsf/htmlall/57jqz6?opendocument

http://www.icrc.org/web/fre/sitefre0.nsf/htmlall/5fzhu9?opendocument
Harri
Giuseppe Castelli
2007-12-18 23:44:33 UTC
Post by Harri Laine
Pri la 8-a de majo, la naskigxtago de Henri Dunant, la "Monda Tago de
http://www.icrc.org/web/eng/siteeng0.nsf/htmlall/57jqz6?opendocument
http://www.icrc.org/web/fre/sitefre0.nsf/htmlall/5fzhu9?opendocument
Tute imitinda stilo, miaopinie: la tago ne nomiĝas "Dunant-Tago" sed "Monda
Tago de la Ruĝa Kruco kaj Ruĝa Lunarko"; kaj prave la retejo rakontas, en
unu el siaj paĝoj pri historio, kiel kaj kiam oni por tio elektis la
naskiĝtagon de Dunant. Kaj tamen, eĉ en tiu historia paĝo, anstataŭ bildo
de Dunant aperas foto pri la nuntempa agado de la koncerna organizo. La
tuto impresas neniom kultece.
Paul Ebermann
2007-12-22 23:39:06 UTC
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Mi ecx posedas t-cxemizon kun lia vizagxo (kaj portas gxin foje).

Iom malbonan foton de alia ekzemplero mi trovis cxi tie:

Pauxlo
Nun ludigxas: Persone: En la Spegulo (En la Spegulo)
Tonyo
2007-12-16 22:23:17 UTC
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
La kulton de Zamenhof ni devus haltigi ne por respekto al Zamenhof sed por
respekto al ni mem.
Mi ne pensas ke ni kultas Zamenhofon. Ni uzas lian naskiĝtagon kiel
okazon por festi lian kreaĵon.
Aliflanke, ke ni honorigu lian memoron estas tute normala afero en
ĉiuj homgrupoj kiuj respektas siajn fondintojn. Tion faras politikaj
partioj, sociaj movadoj, religioj, landoj, ktp.
(http://www.liberafolio.org/2007/normalalingvo/)
Kial vi pensas ke ni tiukaze estas nenormalaj?
Post by Dirk Bindmann
[...]
Jes. Krome, ni havas la "problemon" ke la plej adekvata tago por
kunmemori, tiu de la apero de la Unua Libro, estas nekonata. Ni ja
konas la daton de la permeso de la cenzuro, sed, sincere dirite, mi
preferas la naskiĝon de Zamenhof kiel datrevenon.
Post by Dirk Bindmann
Gravas ne chu iu festas ion, sed gravas ja kiel iu festas ion. Kaj festi
naskightagon de Zamenhof kiel Tagon de la Esperanto-libro shajnas al mi
tre inteligenta maniero de festado.
Ankaŭ al mi. Hieraŭ estis tre agrable kunmanĝi kun amikoj, kun kiuj,
se ne ekzistus tia fiksita tago, eble mi ne trovus ekskuzon por amase
kunveni.
http://www.ipernity.com/doc/pedroesperanto/album/43241

Toño
http://personal.telefonica.terra.es/web/tdb/2007/12/kion-mi-faris-hodia.htm
Manuel
2007-12-17 21:07:12 UTC
Post by Tonyo
Post by Dirk Bindmann
[...]
1887.07.26 (novstila). Tiun tagon la rusa eldono eliris el la
presejo.
Post by Tonyo
Ni ja
konas la daton de la permeso de la cenzuro, sed, sincere dirite, mi
preferas la naskiĝon de Zamenhof kiel datrevenon.
Gxi estis cenzurita dufoje. Unue oni cenzuris la manskribajxon, due
oni cenzuris la presprovon.
Post by Tonyo
Post by Dirk Bindmann
[...]
La grava afero estas festi en Esperanto. Cxu ne eblus diri, ke
cxiufoje, kiam oni kunvenas por paroli Esperante, estas kvazavx Z
estus inter oni ?

Cetere oni memoru, ke al Jesuo tre placxis festi. Plurfoje li volonte
cxeestis festojn, kie li mangxis kaj drinkis.
Manvxelo
Anton Oberndorfer
2007-12-19 07:10:58 UTC
"Tonyo" skribis:

"Mi ne pensas ke ni kultas Zamenhofon. Ni uzas lian naskiĝtagon kiel
okazon por festi lian kreaĵon."

Trafa ekzemplo de Zamenhofa tago ĵus aperis en Youtube. La loka grupo de
SPAY (Francio) festis en tipa maniero: La urbestro malfermis memortabulon
pri fama esperantisto el la urbo, oni manĝis kaj kantis kune, legante la
tekston de folioj. En la filmo oni parolis nur en la franca, tamen oni foje
aŭdis "Saluton" kaj "Bonan apetiton".

La tuta sceno memorigis min pri festo en maljunulejo. En nia urbeto okazas
ĉiujare je la tago de sankta Jozefo t. n. "Josefi-merkato" kaj la maljunuloj
kunvenas dum unu horo en la granda salono.
Tie ili aŭskultas paroladon de superuloj kaj la loka ĥoro (en kiu mi
membras) kantas kelkajn kantojn. Tamen eĉ tie oni ne sin rilatas tiom al la
pasinteco kiel en Zamenhof-festoj.

Dum Zamenhof-festoj la homoj evidente realigas sian bezonon pri memoro. Ne
gravas pri kio oni memoras, sed estas tiel bele forgesi dum momento la
grizan nuntempon kaj ĉirkaŭi sin per pasinteco.

Tio apenaŭ rilatas al lingvo. Esperanto estas tamen bela motiveto por
asociumi. Kaj dum la festo la homoj ja parolas lingvon, sed ne Esperanton.

Mi pro tio ne partoprenas Zamenhof-festojn.

Tamen verdkore

Anton Oberndorfer
http://aldone.de/video
Tonyo
2007-12-21 23:11:05 UTC
Post by Anton Oberndorfer
Tio apenaŭ rilatas al lingvo. Esperanto estas tamen bela motiveto por
asociumi. Kaj dum la festo la homoj ja parolas lingvon, sed ne Esperanton.
Mi ne neas ke tio foje okazas, kaj mi mem partoprenis tiajn festojn.
Kelkaj eĉ pravigas keinter samlingvuloj oni ne parolu Esperanton.

Sed ankaŭ eblas agi aliel. En la madrida kunveno ĉeestis kompare
multaj junuloj, kaj oni tre malmulte krokodilis, ĉefe danke al la fera
mano de Pedro, la organizanto (kaj mastro de la paĝo en kiu troviĝas
la fotoj http://www.ipernity.com/doc/pedroesperanto/album/43241), kiu
tre insistis pri tio por ebligi la lernadon de liaj lernantoj.

Tio povas taŭgi kiel ekzemplo por aliaj festoj.

Cetere, parolante pri festoj, bonan feriadon al ĉiuj (eĉ se vi ne
havas feriojn), kaj bonan novan jaron (eĉ se via kalendaro estas
malsama)!

Paul Ebermann
2007-12-23 00:00:13 UTC
Post by Tonyo
Post by Anton Oberndorfer
[...]
Pri tio temo mi antaux nelonge legis paroladon de Zamenhof
dum rusa kongreso en Peterburgo, 1910.
(koincide: en libro, kiun mi acxetis dum auxkcio de la
Zamenhof-festo ...)

Jen, mi trovis gxin ankaux en la TTT-ajxo (guglante gxian
unuan frazon):
http://www.esperanto.org/Ondo/Z-kongr.htm

[...]
Tio estas la ĉefaj motivoj, pro kiuj ni en ĉiuj niaj kongresoj, ne
sole en la universalaj, sed ankaŭ en la naciaj aŭ regionaj, nepre
devas paroli ne sole pri Esperanto, sed ankaŭ per Esperanto.

(En la libro la teksto finigxis per tiu frazo, en la TTT-pagxo
menciita trovigxas ankoraux dauxrigo.)

En nia Berlina kazo la decido plifaciligxis, cxar cxeestis
grupo de poloj, kiuj ne scipovis la germanan lingvon.

Pauxlo
Nun ludigxas: Jxomart + Natasxa: Malgranda miraklo (Valso por amikoj)
Paul Ebermann
2007-12-22 23:52:34 UTC
Post by Anton Oberndorfer
Dum Zamenhof-festoj la homoj evidente realigas sian bezonon pri memoro. Ne
gravas pri kio oni memoras, sed estas tiel bele forgesi dum momento la
grizan nuntempon kaj ĉirkaŭi sin per pasinteco.
Nu, almenaux dum unu tago en la jaro oni rajtu festi
sin mem, kaj ne nur agadi al ekstero ... tio ankaux helpas
al la motivigo de la membroj.
Post by Anton Oberndorfer
Tio apenaŭ rilatas al lingvo. Esperanto estas tamen bela motiveto por
asociumi. Kaj dum la festo la homoj ja parolas lingvon, sed ne Esperanton.
Mi pro tio ne partoprenas Zamenhof-festojn.
Do, venu sekvan jaron al Berlino. La tuta festo okazis preskaux
nur en Esperanto, krom muzika kontribuo de klezmer-grupo (kiu
tamen estis prezentita de unu el gxiaj membroj en Esperanto).

La festprelego estis en Esperanto, la babiladoj (almenaux tiuj,
kiujn mi partoprenis kaj observis), kaj la auxkciado de duoblajxoj
el nia biblioteko.

Pauxlo
Nun ludigxas: DJ Roger (Coletâneas): La Distanco (Elektronika Kompilo)
Paul Ebermann
2007-12-16 23:22:33 UTC
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Hmm, mi konas suficxe multajn, kiuj festas "Zamenhof-Feston".
(Mi mem hieraux tian feston partoprenis, kaj mi supozas, ke
la plimulto de la partoprenantoj tute ne sciis, ke la sama
tago estas "Tago de la Esperanto-libro".)

En la invito al tiu festo, kiu aperis en la "Esperanto-Informilo
por Berlino kaj Brandenburgio", oni tute nenion povis legi pri
la tago de la Eo-libro.

Pauxlo
Nun ludigxas: : ()
Dirk Bindmann
2007-12-17 00:28:55 UTC
Post by Paul Ebermann
Post by Dirk Bindmann
[...]
Povas esti, ke mi malbone memoris. Tamen je mi estis tute inverse ol je
vi: ghis tiu chi diskuto mi ech ne konsciis, ke tiu tago estis la
naskightago de Zamenhof. Certe mi kelkfoje legis, ke Zamenhof naskighis
je la 15-a de decembro, sed tio havis malmultan rilaton al mia vivo, kaj
do mi ne konsciis.

Tamen mi tre konsciis pri la Tago de la Esperanto-libro.
Esperanto-libroservoj faras kelkfoje specialan reklamon pro ghi.

Kore
Dirk
Paul Ebermann
2007-12-20 02:00:27 UTC
Post by Dirk Bindmann
Post by Paul Ebermann
Post by Dirk Bindmann
[...]
Do, sxajne niaj Eo-komunumoj estas suficxe disaj :-)

(Nu, mi vivas en urbo kun Eo-movado de cxirkaux 100 homoj,
kaj unu el ties plej gravaj eventoj cxiujare estas la
Zamenhof-festo (kvankam ne cxiuj venas ... cxi-jare entute
35 homoj, inkluzive eksterurbaj kaj eksterlandaj gastoj).)

Intertempe la informilo kun la invito estis enretigita, kaze ke
iu volas kompari:
http://www.esperanto.de/lv.berlin/informilo/ik_e.php?ausgabe=i_12_2007

Pauxlo
Nun ludigxas: : ()
Manuel
2007-12-20 19:41:16 UTC
Post by Paul Ebermann
Post by Dirk Bindmann
Post by Paul Ebermann
Post by Dirk Bindmann
[...]
Mi gratulas pro la agado kaj hejmpagxo. Amuzas min, ke vi germanigis
la personnomon (pole _Ludwik_) sed ne regermanigis la familinomon
(origine germana : Samenhof).
Post by Paul Ebermann
Pauxlo
Manvxelo
Paul Ebermann
2007-12-21 00:45:35 UTC
Post by Manuel
Post by Paul Ebermann
[...]
Nu, mi nek estas kreanto de la informilo nek de la retpagxo
- sendu viajn gratulojn al la respondeculoj ...
La retpagxon kreas Beate Mielke (bmx . net cxe gmx . net),
la informilo-redaktoro estas atingebla je eibb cxe esperanto.de,
la Z-feston cxeforganizis la prezidanto de la Esperanto-liga
Berlin, Peter . Kuehnel cxe esperanto . de.
Post by Manuel
Amuzas min, ke vi germanigis
la personnomon (pole _Ludwik_) sed ne regermanigis la familinomon
(origine germana : Samenhof).
Kie vi vidis germanigon de la persona nomo de Ludoviko?

Tamen, estas ioma kutimo en Germanio ... personajn nomojn
oni pli volonte germanigas (aux anstatauxas per germana
versio de la sama nomo) ol familiajn, ecx se la familiaj
origine estis germanaj (aux germansimilaj).

En la alian direkton tio ankaux funkcias ... mi pli facile
esperantigas mian personan nomon ol mian familian.

Pauxlo
Manuel
2007-12-17 21:00:35 UTC
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
Nur fanatikuloj, kiel la infano Schroeder
el la bildstrio "Peanuts", festas ĉiujare la naskiĝtagon de sia heroo
(liakaze Beethoven).
Estas multaj fanatikuloj de Bethovno. Almenavx Schrœder kapablas mem
ludi la muzikon de la granda bononano.
Post by Dirk Bindmann
Post by Giuseppe Castelli
[...]
Tute. Bonvolu legi en alia hodiavxa afisxo, kiel mi festis la Z-
tagon.
Post by Dirk Bindmann
Kore
Dirk
Manvxelo
Manuel
2008-01-31 19:31:55 UTC
Post by Giuseppe Castelli
Post by CS
[...]
Ne nur. Mi memoras, ke iam en Tempo-Jxurnalo (Time Magazine) estis
raportajxo pri festado en Nov-Jorko de la naskigxdatreveno de la plej
fama germana Ludoviko. Estis foto de iu konata aktoro, kiu vestite
kiel B. cxi tiel bonvenigis la gastojn : "Velcome to mine
birthday." ("Bonfenon cxe majna naskigxdatreveno.")
Post by Giuseppe Castelli
La kulton de Zamenhof ni devus haltigi ne por respekto al Zamenhof sed por
respekto al ni mem.
Tiom, kiom temas pri religieca kulto, jes. Tiom, kiom temas pri danka
memorigo de liaj vivo kaj efektivigo, ne.

Manvxelo
Eugenio da Sangiorgio
2018-11-26 14:02:45 UTC
Post by CS
[...]
Jes. Li komprenis. :-) Feliĉajn festotagojn Karlo!
Amike, Eugenio
--------------------------
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210704390900169&set=gm.10155025265230289
Angelos TSIRIMOKOS
2007-12-15 22:14:48 UTC
Prave Zamenhof _dum sia vivo_ malkonsilis, ke oni festu lian naskigtagon,
kaj pli generale, ke oni kultu lian personon, kiel oni tiutempe ankorau ne
diris.
Nun tamen, naudek jarojn post lia morto, festo okaze de lia naskigtago
sajnas allasebla sendangere - tiom pli, ke oni kunfestas la Tagon de la
Esperanta Libro.
Aliflanke, kultado de Zamenhof - au de kiu ajn, krom Dio (foje ec de dio) -
estas nepre evitinda. Tiurilate, kaj car decembro-meza festo tamen estas
oportuna, mi trovas aprobinda la sugeston de Thierry Salomon (fakte, de
Zamenhof mem!) pli akcenti la 17an de decembro, daton de la unua publika
elpaso pri Esperanto de gia tiam jus 18jariginta iniciatinto.
Angelos TSIRIMOKOS, Bruselo
Angelos TSIRIMOKOS
2007-12-15 22:42:05 UTC
Post by Angelos TSIRIMOKOS
Prave Zamenhof _dum sia vivo_ malkonsilis, ke oni festu lian naskigtagon,
[ktp.]
Damne! Mi pensis, ke mi komprenis kaj ĝuste aplikis la konsilojn de Mireja
pri sukcesa afiŝado de ĉapeloj!
Eble ĉifoje?
szilvasi
2007-12-16 00:24:38 UTC
Post by Angelos TSIRIMOKOS
Nun tamen, naudek jarojn post lia morto, festo okaze de lia naskigtago
sajnas allasebla sendangere - tiom pli, ke oni kunfestas la Tagon de la
Esperanta Libro.
Laux mia komprenio la naskigxtago de Zamenhof donas la okazon (estas
nur preteksto) havi komunan vintran festotagon por esperantistoj. Oni
uzas tiun cxi tagon ne nur por rememori pri la iniciatinto de
Esperanto, sed laux la iama propono de Baghy Gyula nun ni festas
ankaux la "Tagon de Esperantaj libroj" (en pli vasta senco ankaux de E-
kulturo), kaj ankaux nun ni rememoras pri la Montevidea venko de
Lapenna cxe la asembleo de Unesko en 1954.

Szilvási
Jens S. Larsen
2007-12-16 16:17:47 UTC
Post by szilvasi
[...]
La mortotago de Ivo Lapenna cetere ankaux estas la 15-a de Decembro,
kio ne evidentigxas el la Vikipedia artikolo pri li. En tiu artikolo
mankas ankaux ligo al tiu pri "Rezolucio de Montevideo", kiu mem tamen
ligas al Lapenna kaj mencias ke gxi estis akceptita la 10-an de
Decembro.

JSL
Manuel
2007-12-17 20:43:51 UTC
Okaze de la 15a de decembro, vidu la bildojn kaj la tekson che:http://www.angelfire.com/ny2/ts/zamenhof.html
Thierry S.
La 15-a de decembro estas la Tago de la Esperanto-Libro.

Okaze de tio mi pretigis kelkcentdolaran mendon da libroj, DVD, CD ktp
de UEA. La mendo ekflugis al Roterdamo hodiavx.

Manvxelo
Post-skribo -- Lavx mi, cxi tia maniero festi Z-tagon certe pli
utilas al Esperanto kaj al nia movado ol elspezado en restoracioj,
kies posedantoj fajfas pri Esperanto. M.
Mireille Corobu
2007-12-19 10:29:36 UTC
Ĉiu esperantisto festas siamaniere la fakton ke Zamenhof sukcesis sian
projekton de iu internacia lingvo.
Neniu esperantisto povas forgesi Sinjoron L.L. Zamenhof: hodiaŭ li
apartenas al la lingvo Esperanto same kiel dekomence la skizita lingvo
estis lia.

Certe ne estas bone kulti S-ron Zamenhof kiel oni povas kulti
personecon, li mem malŝatus tion.
Estas miloj da manieroj praktiki Esperanton, tiom kiom da esperantistoj,
kaj apud la amaso da uzantoj, jam forpasintaj, hodiaŭ ekzistantaj aŭ
morgaŭ lernontaj, ĉiam staras duonombre Ludoviko.
Mireja
Marko Rauhamaa
2007-12-19 10:54:34 UTC
Post by Mireille Corobu
Neniu esperantisto povas forgesi Sinjoron L.L. Zamenhof
Tio ja estus malfacilega.

Tamen la fina venko okazos, kiam la parolantoj de esperanto ĝenerale ne
plu eĉ scios, kiu Zamenhof estis.

Marko
Marko Rauhamaa mailto:***@pacujo.net http://pacujo.net/marko/
Mireille Corobu
2007-12-19 11:45:35 UTC
Post by Marko Rauhamaa
Post by Mireille Corobu
[...]
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeees! :-):-):-)
Do kiam ne plu estos esperantistoj...
Do la fina venko foras.............
Mireja
Oto Tekihaki
2015-12-15 12:38:43 UTC
Post by ts
http://www.angelfire.com/ny2/ts/zamenhof.html
Thierry S.
Amuza Intervjuo kun s-ro Zamenhof ĉe Esperiga Suno
Agrabla surprizo okazis ĉe Zamenhofa tago de Ĝakarta E-klubo; venis sinjoro Zamenhof. Pro tio ni ŝatus intervjui lin kaj aŭskulti lian opinion dum la Zamenhofa tago…

--------------------
Raportas Oto Tekihaki
Eugenio da Sangiorgio
2018-11-27 19:34:49 UTC
Post by Oto Tekihaki
Agrabla surprizo okazis ĉe Zamenhofa tago de Ĝakarta E-klubo; venis sinjoro Zamenhof. Pro tio ni ŝatus intervjui lin kaj aŭskulti lian opinion dum la Zamenhofa tago…
http://youtu.be/vXJfzCDmO-g
--------------------
Raportas Oto Tekihaki
PS: Al mi ŝajnas ke Zamĉjo havis iomete malsaman opinion pri sia naskiĝtago:
http://www.angelfire.com/ny2/ts/zamenhof.html
------------------------
Eugenio da Sngiorgio
Eugenio da Sangiorgio
2018-11-27 20:48:22 UTC
Post by ts
Post by Oto Tekihaki
[...]
PPS: Mi citas el "Angelfire": http://www.angelfire.com/ny2/ts/zamenhof.html

Pri Zamenhof-tago: "Indus renomi ĝin "festo de Esperanto" aŭ "Esperanto-tago" (kiel kelkaj jam proponis) kaj ŝovi ĝin al la 17a de decembro, datreveno de la tago en kiu en la jaro 1878 Zamenhof kun samlernejanoj festis la finitecon kaj la oficialan komencon de ekzistado de la lingvo Esperanto."
Kion vi pensas? Se ni respektas la iniciatoron de Esperanto, ni devus respekti ankaŭ liajn dezirojn, ĉu ne?
Eugenio de Sangiorgio
Eugenio da Sangiorgio
2018-12-16 11:49:27 UTC
Post by ts
Post by Oto Tekihaki
[...]
PS: Feliĉan esperanto tagon Zamĉjo! Laŭ via volo, tio estus la 17-a de dcembro. La maĵorio decidis malsame. Plejparte ili eĉ ne konis vian deziron, sed kiu povas meti en dubon la decidon de la maĵorio? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210704390900169&set=gm.10155025265230289&type=3&eid=ARBtiLZUupHxuZJXyp8P1o7h-bkHFfbaslLme6KbjKTQ0YT6WMTHm0ErcLJtk_EotzM2SxQ-c8tHXApX
Eugenio